Обучават на професии 130 ученици от малцинствата по проект
Автор: Екип Plovdiv24.bg 11:40 / 12.09.2013Коментари ()1039
© Plovdiv24.bg
Допълнителни извънкласни занимания и часове по практическо обучение на 130 ученици от 7 и 8 клас от етническите малцинства обхваща проектът "Образование - за равен старт" по Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси", предаде репортер на Plovdiv24.bg. Освен децата, проектът включва и работа с 50 родители, както и 40 учители. 

Най-общо казано целите на проекта са интеграция на учениците от малцинствата чрез повишаване участието им в образователния процес, както и превенция на отпадане от образователната система. Това стана ясно от представянето на целите и задачите на проекта и предвидените в него дейности в Заседателната зала на Община Пловдив. 

144 допълнителни часа по български език, литература, математика и информационни технологии се предвиждат в извънкласната дейност по "Образование - за равен старт". Отделно учениците от етническите малцинства ще бъдат обучавани практически в професии като фризьорство, готварство, дърводелство и т.н. Целта е децата да бъдат професионално ориентирани и да продължат обучението си след 7 и 8 клас. 

Дейностите, предвидени като работа с родителите, са провеждането на два пъти месечно на информационни кампании с тях, където медиатори от фондация "Рома -1999" ще помагат активно. 

Родителите трябва да разберат нуждата от това децата им да продължат обучението си в по-горен курс. Освен това ще посещават на място училищата, включени в проекта, за да се запознаят с професиите, на които ще бъдат обучавани децата им.   

Стойността на проекта е 219 829,51 лв. и се осъществява с финансовата подкрепа на ОП "Развитие на човешките ресурси", съфинансирана от Европейския социален фонд на европейския съюз. В проекта са включени 4 пловдивски училища и техникуми.




Още новини от Новини от Пловдив:

https://www.plovdiv24.bg/novini/plovdiv/Obuchavat-na-profesii-130-uchenici-ot-malcinstvata-po-proekt-453368
Copyright © Plovdiv24.bg. Всички права запазени.