© Plovdiv24.bg | | Създаването на нови туристически продукти, с които да се повиши привлекателността на Пловдив като световна дестинация, е заложено в годишната общинска програма за развитие на туризма, приета от общинския съвет миналата седмица. Предвиденият бюджет за нейната реализация е 855 700 лева.Програмата е разработена от Съвета по туризъм, в който освен представители на общинската власт участват и водещи хотелиери и турооператори в града. Документът е съобразен с основните приоритети на националната стратегия за развитие на туризма, с местните природни и културно-исторически дадености, както и с европейските и световните тенденции в туристическата индустрия.
Пловдив, който притежава огромен ресурс от безценни културни пластове, развита хотелска и спортна инфраструктура, да се превърне в атрактивен център на културен, конферентен и спортно-развлекателен туризъм на вътрешния и международния пазар, е приоритетната цел на общинската програма. За нейното реализиране са поставени три основни задачи: ?Ефективно опазване и използване на уникалността и атрактивността на културно-историческото наследство на Пловдив? Изготвяне на маркетингов план за рекламиране на туристическия потенциал на града на национални и международни форуми и изложения? Изграждане на нов туристически информационен център и развитие на съществуващия до Централна поща.
За подобряване на инфраструктурата, обслужваща туризма, са предвидени 155 000 лв. Най-голяма сума - 100 000 лв., ще се разходва за проектиране, изработване и монтиране на информационни табели и означения на всички туристически обекти и забележителности в Пловдив. С 10 000 лв. общината възнамерява да проектира система за видеонаблюдение в "Старинен Пловдив". За продължаване на реставрацията на къща "Клианти" - национален паметник на културата, която беше финансирана по линия на Японския попечителски фонд на ЮНЕСКО, общината ще отпусне 30 000 лв.
Още 30 000 лв. са планирани в програмата за поддържане и опазване на археологическите паметници Одеона, Източната порта, Античният стадион и крепостният комплекс Небет тепе. За изготвяне на нови туристически продукти са заложени 77 000 лв. Това включва изготвяне съвместно с Института за изкуства и реставрация от Уилямстоун, САЩ, на проект за туристически пътеки (50 000 лв.), участие в подготовката на регионалния клъстърен проект "Пътят на Орфей" (5000 лв.), разработване на електронна карта на туристическите обекти в града (14 000 лв.), създаване на система "мобилен екскурзовод" (3000 лв.) и на туристическа маршрутна линия "Обиколка на Пловдив" (5000 лв.).
За издръжка на туристическия център на пл. "Централен" и изграждане на още един подобен са заложени 61 700 лв. За изработване на маркетингов план за туристическа реклама община Пловдив ще инвестира
125 000 лв. Предвидени са и 100 000 лв. за евентуалното й включване в обсъждания фонд "Развитие на маршрути" с цел привличане на нискотарифни авиокомпании за извършване на целогодишни редовни международни полети от и до летище Пловдив. За участие в национални и международни борси и изложения, както и провеждане на кръгла маса по въпросите за устойчивото развитие на туризма са заложени 121 000 лв. Още 101 000 лв. ще бъдат вложени в обучение на кадри в туризма, организиране на работни срещи, както и за финализиране на подготовката на стратегията и инвестиционния план за развитие на туризма в община Пловдив до 2013 г.
Съгласно приетата преди месец програма за управление на Пловдив (2008 - 2011 г.) приоритетни задачи в областта на културната инфраструктура през тази година са разработване на програма за развитие на стария град и приемане на наредба за опазване и развитие на културно-историческото наследство на територията на града.
Източник: в."Строителство градът" |