Няма да събарят Бетонния мост, само ще го реконструират!
Автор: Мария Морунова 12:51 / 20.08.2015Коментари ()14390
Около 321 млн. лева без ДДС ще са необходими за обновяването и рехабилитацията на жп възел "Пловдив", в който се включва 1200 метра повдигната железопътна линия от Коматевския възел, през река Марица, до булевард "България", както и пробивът на Централна гара. Това стана ясно на официалното представяне на проекта, по който работят община Пловдив и НКЖИ и за който Plovdiv24.bg пръв писа.

Проектът е по ОП "Транспорт" и предвижда реконструкция на линиите, които трябва да осигурят връзка от Пловдив до Истанбул, както и до сръбската граница и София.

Специално жп възел "Пловдив" е заключен между Скутаре, Крумово, гара "Филипово" и Централна гара. С разширяването на жп възела два общински проекта влизат в програмата "Транспорт" - преминаването на бул. "Васил Априлов" под Централна гара, както и направата на нов жп мост над Марица от Коматевския възел до бул. "България". 

На днешната презентация консултантът по проекта Илия Илиев обаче обясни, че с пробива на Централна гара няма да се премахва Бетонния мост, само ще бъде реконструиран.

"Засега това са предвижданията ни", коментира Илиев.

Предвижда се под Гарата да има трасе с дължина 900 метра между бул. "Васил Априлов" и ул. "Димитър Талев".

Илиев разясни, че идейният проект предвижда още премахването на 3-те прелеза между гара Пловдив и гара Филипово. На тяхно място ще се направи естакада, обмисля се и спирка в района на ст. "Пловдив".

Местната администрация проектира и автомобилен мост, който да бъде изграден до т. нар. стар жп мост над река Марица. Това ще бъде направено от община Пловдив, а по проекта по ОП "Транспорт" старият жп мост ще бъде премахнат и на негово място ще се изгради ново съоръжение.

Градоначалникът Иван Тотев обясни, че реализацията на жп възел "Пловдив" ще даде възможност за решаване на различни градски задачи. Но и нещо по-важно, ще даде възможност за надграждане, тъй като чрез жп транспорт към Пловдив ще бъдат по-добре приобщени "Южен" и "Западен".

По проекта предстои техническото проектиране, а реален старт и първа копка се очаква през 2017 г. Краят на строежа трябва да е през 2020-21 г.

Проектът ще позволи и изключителното бързото придвижване от Пловдив до София за 45-50 минути или от Пловдив до Бургас за около час и 45 минути.




Още по темата: общо новини по темата: 23
19.10.2023 »
13.02.2023 »
15.08.2022 »
15.08.2022 »
15.08.2022 »
29.05.2022 »
предишна страница [ 1/4 ] следващата страница

Още новини от Новини от Пловдив:

https://www.plovdiv24.bg/novini/plovdiv/Nyama-da-subaryat-Betonniya-most-samo-shte-go-rekonstruirat-577866
Copyright © Plovdiv24.bg. Всички права запазени.