© Plovdiv24.bg | | "Малко са градовете с културно-историческите ресурси на Пловдив, той притежава потенциал да бъде световен туристически център", каза председателят на Консултативния съвет по туризъм Любозар Фратев на днешното заседание, което обсъди представената от доц. Симеон Желев Стратегия и план за развитието на туризма в Пловдив през 2009-2013 г. Отчитайки важността на туризма за бъдещето на града, на срещата присъстваха председателят на общинския съвет Илко Илиев, кметът Славчо Атанасов и неговият заместник, отговарящ за туризма Георги Шопов. Направените на време на дискусията конкретни предложения трябва да бъдат заложени в окончателния вариант на стратегията, който да бъде представен на 9 декември на кмета, за да може той да го внесе за гласуване на насрочената за 18 декември последна за годината сесия на общинския съвет.
Уникалните антропогенни ресурси на Пловдив, както и мощната туристическа суперструктура могат да превърнат града не само в център на дестинация, но и в изходен пункт към следващи дестинации. Историческият туризъм, който става все по-предпочитан в световен мащаб, ще бъде определящ според стратегията, но наред с това той кореспондира с бизнес-туризма, със здравния, спортния и винен туризъм. "Пловдив е един от най-древните градове, има силни традиции и дух и това трябва да се използва при неговото представяне пред света", подчерта доц. Желев. Слабата информация за това в чужбина, както и липсата на пловдивско лоби в столицата, където се вземат генералните решения за бъдещето на туризма в национален мащаб, липсата на достатъчно кадрови потенциал бяха посочени сред основните проблеми, които пречат на града да заеме заслуженото си място върху картата на Европа и света като предпочитана туристическа дестинация. Статистическите данни например сочат, че средният престой на един турист тук сега е 1,7 дни. Предприетите в плана мерки целят този срок да се увеличи, както и броят на посещенията на едни и същи туристи. Реклама на Пловдив, строителството на големи и модерни съоръжения за култура и спорт, превръщането на тепетата и крайбрежието на Марица в атракционни зони също биха подобрили туристическия имидж на града пред чужденците.
Планът за развитие на туризма ще бъде актуализиран всяка година до 15 септември, за да бъдат планирани нужните средства в бюджета на общината. Изключение ще бъде направено за 2009 г., за която, поради изгубено досега време, крайният срок е 15 януари. |