Разширението на "Руски" започва през март, булевардът готов през октомври | ||||||
| ||||||
С всичките тези условности, Plovdiv24.bg ви предоставя цялата информация в аванс. Благодарим на преодолелия предпазливостта си от предварителна публичност автор на проекта инж. Александър Георгиев, който, оттук насетне говори: - Представете си, че се намирате на бул. "Руски" при ул. "Данаил Николаев". В тази зона до кръстовището с "Шести септември" правим и от западната страна разширение на три ленти с широчина 10 м, в източната си страна булевардът е със същата широчина. В зоната на кръстовището от "Шести септември" до ул. "Янко Сакъзов" от западната страна пътното платно е изпълнено с габарит 10 м, запазваме дърветата в средна разделителна ивица и правим към "Пловдивинвест" разширение с още 10 м. Неизбежна стъпка тук е засягането на дървесни видове. Пред "Пловдивинвест" е предвидено косо паркиране. Това са все предложения. Едва след като мине експертен съвет и одобри проекта, той ще стане работен и ще бъде официално оповестен. Защото общината може да го коригира, та дори и да го отхвърли. Там, докъдето стигнахме, няма отчуждителни процедури, но има много дървета, това може да породи обществена реакция. Но така си е и по регулация. Освен това пловдивчани могат да бъдат спокойни, защото се предвижда засаждането на нови дървесни видове. Проектът отговаря напълно и на общия устройствен план на града, и на подробния устройствен план на квартала. После навлизаме в една зона от ул. "Янко Сакъзов" до новия мост на Марица. Разширението става в източна посока и тук ще се наложи събарянето на някои сгради. Общо недоумение предизвика новостроящата се сграда преди моста на Герджика вдясно. Правиха се проверки, които установиха, че тя е съобразена с регулацията. Някои сгради за събаряне има на първия ред и от източната, и от западната страна. Това е предвидено в регулацията, още не са тръгнали обаче отчуждителните процедури. С общината разработваме евентуални развръзки. Тук габаритът е две по три ленти с 10 метра широчина. По този начин е направен мостът, със същата широчина е и профилът на ул. "Победа", на която също съм проектант. Тя отново е с габарит две по 10 м, 1 м разделителни ивици и тротоари от 3 до 5 м. Проектът предвижда реконструкцията на два водопровода, нова канализация за отводняване, ново осветление и реконструкция на телефонната мрежа. Паралелно има проект за паркоустройство, за да бъде булевардът зелен. Започнах работата по проекта с отлагане поради съдебни процедури, свързани с отчуждаването. Окончателните съдебни решения излязоха преди около месец и тогава стартирах проектирането. Осъществяването на един проект е свързано с процедури. Желанието на всички институции например беше по-ускореното изграждане на бул. "България", парите също бяха осигурени. Но когато върви съдебна процедура, общината не може да пристъпи към отчуждаване. Когато строихме бул. "Марица" , бяхме като обществена приемна - идваха директори на училища, граждани: едните искаха да отворим, а другите да затворим някоя улица. Бул. "Източен" пък се забави с година заради съдебни спорове около отчуждаването на една къща. Но за гражданското общество е нормално всеки да отстоява своя интерес. Строителството категорично ще започне около март. Средствата са заложени по банковия кредит. За разширението беше предвидена малка сума - около 1 600 000 лв. Ще са нужни около 3 милиона, колкото за "Победа", защото е предвидено изграждането на доста инфраструкура, така че вероятно общината ще ги планира в бюджета. До края на октомври "Руски" ще бъде модерен и удобен булевард", каза инж. Георгиев пред репортер на Plovdiv24.bg. В кабинета на инж. Георгиев цари творчески безпорядък. Проектът е перфектно начертан върху паус, но е с дължина поне 2-3 м. Поради това и заснемането му не бе лесно. |
Още по темата: | общо новини по темата: 237 | ||||||||||||
| |||||||||||||
предишна страница [ 1/40 ] следващата страница |