Могат ли децата от "Столипиново" да учат в училища извън гетото? | ||||||
| ||||||
По думите й процесът по интеграция на децата от ромски произход започва от първа група в градината и с научаването на български език. "Започваме буквално от нулата. Доста време отнема докато децата се адаптират, докато започнат да ни разбират, а след това и да се опитват да говорят на български. И ако родителите са сериозни, защото ние работим и с тях, ако децата посещават редовно детската градина, което зависи от родителите, в края на посещението на детската градина в подготвителна група, децата са много добре подготвени. Достатъчно добре подготвени, за да могат да излязат от квартала и да отидат в училище в центъра, например, и да се справят добре, да се интегрират и да могат да продължат нагоре в образованието си", обясни Генчева. След овладяването на български език се преминава и към образователни игри и напускането на квартала като децата заедно с родителите им биват водени на театър. Подобни действия мотивират родителите да пускат децата си на детска градина и на училище. |