Макдоналдс изгуби битката за търговската марка "Биг Мак" в ЕС | ||||||
| ||||||
Според службата "Макдоналдс" не е доказал реално използване на оспорваната търговска марка като име на бургер или ресторант през петте години преди да бъде заведено делото. В резултат на това заявлението за отмяна е успешно и оспорваната търговска марка трябва напълно да бъде анулирана, посочва службата. В изявление, получено снощи от "Франс прес", "Супермак" обвинява "Макдоналдс" в търговски тормоз, регистрирайки имена на марки, които просто складира като средства за постигане на определени цели срещу бъдещи конкуренти. Решението на службата позволява на други компании освен на "Макдоналдс" да използват името "Биг Мак" в ЕС, отбелязва "Ройтерс". "Макдоналдс" може да обжалва. "Супермак" посочи, че сега може да разшири дейността си във Великобритания и Европа. Компанията отбеляза, че никога не е имала продукт, наречен "Биг Мак", но "Макдоналдс" е използвал сходството в имената, за да блокира разрастването на ирландската верига. "Макдоналдс", който продава навсякъде по света бургерите си "Биг Мак", представи като доказателства европейски сайтове, както и постери, опаковки и писмени показания от представители на компанията, потвърждаващи продажбите на "Биг Мак" в Европа. Службата на Европейския съюз за интелектуална собственост заяви, че са необходими други видове доказателства и че уебсайтовете и рекламните материали не предоставят такава подкрепа. В исторически план "Макдоналдс" води доста съдебни битки в областта на търговските марки и обикновено не губи, каза преподавателката по право в Университета на Кънектикът Уиладжийн Маклийн. През 1993 г. "Макдоналдс" спечели съдебно решение, с което не се разрешава на зъболекар в Ню Йорк да продава услугите си под името "Макдентал". През 2016 г. американската верига провали усилията на сингапурска компания да регистрира "Маккофи" (Maccoffee) като марка в ЕС. |