Иван Тотев коментира реформата в образованието и приема на ученици | ||||||
| ||||||
"До някаква степен това е от модата – през определени години едно или друго училище става по-модерно и всички се записват там. През годините там са били увеличавани приемите. С въвеждане на делегираните бюджети нещата са минали още по-рязко във вариант – колкото повече ученици, толкова по-голям бюджет", описа ситуацията Тотев. "В момента нямаме ситуация, при която, ако трябва да изпълним реформата и да въведен едносменен режим, да нямаме къде да учат децата. Такъв случай в Пловдив няма", увери и подчерта градоначалникът. Необходимостта от строежа на нови училища, за която спомена зам.-кметът по образование Стефан Стоянов, е породена от необходимостта да се решат проблемни ситуации, при които две училища споделят една сграда, това са ситуациите", подчерта дебело кметът. "Едносменният режим е правилната политика, която има безспорни предимства – децата започват по-късно сутрин, има свободни учебни зали за занимални. Няма спор,че едносменният режим повишава качеството на образованието." Освен учениците процесът засяга и учителите. "Когато се прехвърлят ученици, респективно и учителите трябва да бъдат преразпределени. Така че, когато някъде съкращаваме учители в тази реформа, то това ще бъдат нови работни места, които се откриват в друго училище", обясни Иван Тотев. Това е дълъг процес, който ще продължи няколко управленски мандата, затова са дадени 9 години. Надявам се в Пловдив нещата да се регулират стъпка по стъпка, с бавни и методични крачки." Категорично плановете на Общината, обаче, не включват строителството на нови сгради в прилежащите дворове на старите училища. "Когато дворът е голям, той е предназначен за децата да го ползват. Не концентрираме и няма да правим концентрация. По-скоро трябва да направим така, че всички училища в Пловдив да бъдат модерни, да бъдат добре управлявани, което трябва да се види на ниво мениджмънт", коментира пловдивският кмет. За финал той изрази и личното си мнение, че е крайно време да се въведе мандатност на директорите, което би помогнало за реформата и повишаване качеството на образованието. |
Още по темата: | общо новини по темата: 10 | ||||||||||||
| |||||||||||||
предишна страница [ 1/2 ] следващата страница |