Индонезия е страна партньор на Пролет 2009 | ||||||
| ||||||
България се приема като входна точка за индонезийските стоки в Европейския съюз, затова правителството на Индонезия е решило да представи нейната икономика на Пролет 2009. Надяваме се този панаир да засили осъзнаването за бизнес възможностите, които Индонезия предлага, и да увеличи търговските потоци между нашите две страни, както и с държавите от Централна и Източна Европа, се казва в послание на министъра на търговията Мари Пангесту. Надявам се тези шест дни да предоставят на клиентите от региона възможност за оценка на нашите висококачествени продукти, добавя тя. Индонезия е четвърта по големина държава в света по брой на населението - 235 млн. жители. Брутният вътрешен продукт надхвърля 1 милиард долара, а делът на промишлеността в него е 41%. Страната има богати природни ресурси като суров петрол, природен газ, калай, мед и злато. Внася основно машини и оборудване, химически вещества, горива и храни. Приоритетите на Индонезия в икономическите отношения с България са търговията, инвестициите и туризма, осъществяването на общи проекти в сферата на технологиите, научните разработки и военната индустрия. Има интерес към сътрудничеството в областта на сондажните работи при търсенето на водоизточници за питейна вода и изграждането на електроцентрали там. Над 26 милиона долара годишно е стокообменът между България и Индонезия. За южноазиатската държава изнасяме семена от анасон и кориандър, тютюн, картони и хартии, ламарини, конвертори, а внасяме кафе, палмово масло, звукозаписна техника, мебели и части за мебели, какаова маса. Това е втората страна партньор на Международния панаир за потребителски стоки и технологии след Гърция през 2006 година. |