Множество сигнали от недоволни пациенти в агенция "Медицински надзор"
Автор: Екип Plovdiv24.bg 22:38 / 08.11.2019Коментари ()2561
©
Стотици сигнали от недоволни пациенти са постъпили в агенция "Медицински надзор" от началото на годината досега. Най-често пациентите се оплакват от качеството на оказаната медицина грижа като например назначени, но непроведени прегледи и изследвания или грешна диагноза. Много от сигналите до изпълнителната агенция “Медицински надзор" са за поискано допълнително заплащане на услуги и такси, които не са регламентирани.

От началото на годината там са постъпили общо 803 сигнала. Контролните органи са направили 683 проверки, като при половината от тях са установени нарушения. 

"Не при всяка проверка се установяват нарушения. Има случаи когато пациентът счита, че са му нарушени правата, но се оказва, че това не е точно така", обясни директорът на агенцията Росен Иванов.

Пациентите сезират контролните органи  за неточна документация, като най-често става въпрос за липса на информирано съгласие. Сигнали има и за нерегламентирано доплащане за придружител и за информационно обслужване.

"Искат плащане за изследвания, които са предвидени в стойността на клиничната пътека. Така че ако се платят от пациента, ще има двойно заплащане", заяви още Иванов.

Адвокатската практика показва, че некачественото лечение и начислени допълните такси вървят в пакет и с други проблеми, съобщава още Нова ТВ.

"Често  тези оплаквания са съчетани с лошо отношение",  заяви адвокат Мария Шаркова.

Според проучване на адвокатката, от 2017-та досега близо 40% от наказателните постановления са били обжалвани.  От тях се отменят около 65%, които са на обща стойност 900 хил.лв.


Още новини от Национални новини:

https://www.plovdiv24.bg/novini/Bylgaria/Mnozhestvo-signali-ot-nedovolni-pacienti-v-agenciya-Medicinski-nadzor-912342
Copyright © Plovdiv24.bg. Всички права запазени.