Скандално за колите на БГ Тол! Оказа се, че нямат законови права да ни спират | ||||||
| ||||||
Вчера в ефира на Нова Телевизия и предаването “Здравей България" вече бившият шеф на Националното тол управление и ръководител на новоизграждащата се тол система (вече като член на УС на АПИ) – Олег Асенов заяви: “Тол контролът има всички правомощия като контролен орган на пътя. Може да осъществява спиране на пътно превозно средство и проверка. Тя се извършва на първа стъпка на базата на талона на автомобила. След като се установи нарушение, тогава могат да се поискат документите на водача с цел съставяне на акт за установяване на нарушение". Малко по-късно в разговора обаче, той загатна, че всъщност това не е точно така: “Ако водачът все пак откаже в някоя от стъпките да си даде документите, ние сме в координация с КАТ, съответно докладваме", каза още Асенов. Ето какво гласи обаче Закона за движението по пътищата: "Чл. 167а. (1) Агенция "Пътна инфраструктура“ осъществява контрол върху заплащането на съответната такса по чл. 10, ал. 1 от Закона за пътищата чрез електронната система за събиране на пътни такси. (2) При изпълнение на функциите си по този закон определените от председателя на управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура“ длъжностни лица: 1. спират движещи се моторни превозни средства чрез сигнал със стоп-палка с червена светлина, описваща полукръг, като сигнал за спиране може да бъде подаден и от движещ се автомобил на Агенция "Пътна инфраструктура“, означен като контролна единица на Националното тол управление, чрез постоянно светещ или мигащ надпис "НАЦИОНАЛНО ТОЛ УПРАВЛЕНИЕ – СЛЕДВАЙ МЕ!“; проверяват документите за самоличност на водача, както и всички документи, свързани с управляваното превозно средство; Ето какво сочи Наредба №1-141 от 18 септември, 2002г. за условията и реда при които автомобили са със специален режим на движение: Чл. 3. (1) Моторни превозни средства със специален режим на движение са автомобилите и мотоциклетите, които при движението си подават едновременно светлинен сигнал с пробляскваща синя и/или червена светлина и специален звуков сигнал. Тук възниква въпросът каква е светлината на тол автомобилите? При това положение по същата Наредба въпросния автомобил и хората в него не могат да спират автомобили от движение с въпросната жълто мигаща светлина (тъй като по горния ЗДП мигащ надпис “НАЦИОНАЛНО ТОЛ УПРАВЛЕНИЕ – СЛЕДВАЙ МЕ" на патрула – няма"). Говори ли наизуст проф. Асенов – бивш директор на Националното тол управление и настоящ член на Управителния съвет на АПИ? Невежество или липса на експертност е предположението му тръгващо от 20 хил. лв. и заключащо равнодушното “2 милиона лева на ден…Да, толкова!“. Показателно е и отношението на бившият вече шеф на Националното тол управление, от който все още зависи голяма част от организацията и експертните идеи за новоизграждащата се тол система към държавния бюджет, което поставя въпроса, а колко ще събира държавата от нея – 70 хил. лв. или 700 милиона на година? Въпрос, който в този контекст поставя под съмнение възможността на тол управлението да постигне заложените си цели, пише сайтът obshtestvo.org. |
Още по темата: | общо новини по темата: 61 | ||||||||||||
| |||||||||||||
предишна страница [ 1/11 ] следващата страница |