Министър Вълчев: Повишихме приема в професионалните гимназии | ||||||
| ||||||
"Освен увеличаване на заплатите на учителите, за повишаване мотивацията им и обезпечаването с педагогически специалисти в дългосрочен и средносрочен план, другите два приоритета за следващата година са темите, по които днес говорим в Пловдив - иновациите и професионалното образование" - посочи министърът на просветата. По-рано в Пловдив той откри международна конференция "Как да бъдем иновативни в училище". Красимир Вълчев призна, че ОП "Региони в растеж" е закъсняла с половин-една година. Добрата новина за ПГЕЕ е, че няма обжалване по проекта на гимназията и догодина ще бъдат извършени ремонти дейности по сградата. "Изключително съм благодарен на бизнеса за подкрепата, която осъществяват за системата на професионалното образование и в частност за тази гимназия" - каза министърът. Вълчев, заедно с изпълнителният директор на компанията за електрическо оборудване "АББ България" Марсел ван дер Хук и директорът на ПГЕЕ Стоянка Анастасова прерязаха лентата на новата зала за практическо обучение по автоматизация в присъствието на областния управител Дани Каназирева, основателят на Тракия икономическа зона Пламен Панчев, началникът на РИО Иванка Киркова и други официални гости. Преди 3 години ПГЕЕ стартира програма за дуално и иновативно обучение съвместно с представители на бизнеса. Първата фирма партньор на училището е EVN, която изгражда първата специализирана класна стая. В последствие се присъединяват Монди, Милата, BTL, АВВ. Днес има пет такива класни стаи, всяка от които е в цветовата гама на конкретната фирма, обзаведени са с модулни маси и мултимедия. Отделно от това в училището са изградени три лаборатории за практическо обучение и функционират 6 клуба извънкласни форми - по мехатроника, роботика, микроконтролери за медицинска техника, по пътя на хартията, първи стъпки в програмирането, клуб на радиолюбителите. Министърът на образованието разгледа всички специализирани класни стаи и лаборатории. По дългия училищен коридор Вълчев няколко пъти спира и наднича в учебните помещения, а в едно дори влезе и поздрави учениците и учителя. |