Малкият бизнес в Пловдив преминава през "бюрократичен ужас", за да бъде освободен от наеми
Автор: Георги Василев 10:32 / 27.04.2020Коментари ()8429
© Plovdiv24.bg
Мерките на община Пловдив в подкрепа на малкия бизнес за справяне с епидемията от коронавирус вече са в сила. По този повод, телефоните в редакцията на Plovdiv24.bg прегряват от сигнали, че малкият бизнес по-скоро ще се откаже от облекченията отколкото да мине през "бюрократичния ужас“, за да ги получи.

"Документите който искат от администрацията, за да не ти се начислява наем на общински терен, са толкова много – ако теглиш кредит не искат толкова документация.  Смятам, че целта е да откажат хората още в началото, за да си кажат "хайде какво да се занимавам“ и да си плащат наемите“, заяви наш читател.

За пример пловдивчанинът дава занаятчиите, които ползват общински помещения под наем за ателиета и работилници в квартала на творческите индустрии "Капана". Според заповедта на администрацията, пловдивчаните, които желаят да бъдат освободени от наем, трябва да подготвят следните документи:

- заявление за освобождаване от наем (свободен текст), подадено от задълженото лице

- декларация, от която е видно, че конкретният недвижим имот е преустановил дейност заради извънредното положение

- декларация по образец, от която е видно ,че наемателят на конкретния имот е редовен платец към 13 март 2020 г.

Ако във въпросния имот се развива търговска дейност (както в случая със занаятчиите), наемателите трябва да подготвят и:

- удостоверено с подпис и печат копие от касова книга, съдържащо информация за неработните дни

- съкратен отчет на фискалната памет на касовия апарат

- копие от Декларация – образец 1 до НАП за месеца, в който не се развива дейност

- копие от ОКД-5 – декларация от самоосигуряващо се лице (собственик или управител) за спиране на осигуровки за периода, в който фирмата е без дейност

- копие на документ от ЕВН или ВиК за изразходвани консумативи (ако партидите са на името на общината – справка от дирекция "Счетоводство)

След подаването на всички тези документи, те ще бъдат разгледани от специални комисии.

"Разбирам, че тези документи за нужни, за да бъдат сигурни от администрацията, че обектите не работят, но сега ще започнат едни опашки пред енергото например, за да могат хората да докажат, че сметката им за ток е драстично по-ниска (тоест не са работили). Няма ли така да се създаде потенциална заплаха от заразяване?“, пише наш читател.

"Човек не може да спре самоосигуряването, защото след седмица може да иска да си помогне с прословутите кредити за самоосигорени. От банката ще откажат, тъй като не трябва да си спрял фирмата, а от общината искат точно обратното, за да не плащаш наем“, възмущава се друг читател.


Още по темата: общо новини по темата: 17088
25.11.2024 »
25.11.2024 »
23.11.2024 »
15.11.2024 »
14.11.2024 »
13.11.2024 »
предишна страница [ 1/2848 ] следващата страница

Още новини от Новини от Пловдив:

https://www.plovdiv24.bg/novini/plovdiv/Malkiyat-biznes-v-Plovdiv-preminava-prez-byurokratichen-uzhas-za-da-bude-osvoboden-ot-naemi-960801
Copyright © Plovdiv24.bg. Всички права запазени.