Летище Варна и Бургас с агенти по безопасно летищно преживяване | ||||||
| ||||||
Въпреки всичко, има много туристи-ентусиасти, които oще днес ще опаковат багажa си за почивка на българското Черноморие и ще хванат първия директен полет до Варна или Бургас. Постоянно променящите се ограничения за пътуване между страните - членки на Европейския съюз и риска да отпадне резервацията ви на отиване или пък да останете без чартърен полет на връщане, създава усещането, че почивката Ви най-вероятно няма да бъде това, което беше и ще се приберете с микс от емоции от различни преживявания. Да не забравяме и всички задължителни противоепидемичните мерки, които международните летища са взели, за да осигурят безопасно преминаване на пътниците. Така управлението и запазването на високите нива на летищното преживяване, което пътника изпитва, става все по-голямо предизвикателство за мениджмънта на летището. За да неутрализира голяма част от неизвестните и намали нивата на стрес на пътниците преди излитане, и тези, които пристигат на Летище Варна и Летище Бургас, от ръководството са стартирали нова инициативата за повишаване на преживяването на пътника, съобщават от пресцентъра на аеропорта. Агентите за безопасно летищно преживяване, Явор Каменов и Добромир Колев, носят уникални сигнални жилетки “Safe Airport Journey Agent", за да бъдат забелязани от пътниците, търсещи съдействие и информация, и същевременно напомняйки за спазване на трите Д-та: Дистанция, Дезинфекция и Дисциплина. Ето какво коментира Мартин Димитров, Началник отдел Терминален мениджмънт на Летище Варна, за това как възникна идеята за Агентите, които да подпомагат пътниците при престоя си на летището: “Принципно, пътуването през летище е сред най-стресиращите преживявания, още повече когато е за първи път през даден терминал. Във времената на COVID-19, пътниците допълнително се чувстват уязвими за здравето си и са притеснени от споделянето на общи затворени пространства. За Фрапорт България е важно пътниците и работещите в терминала да усещат среда на безопасност и сигурност. Надграждаме противоепидемичните мерки с нестандартната мярка, взаимствена от успешния експеримент на летище Франкфурт за повишаване на удовлетворението на пътника, а именно да има служители с проактивно поведение, които в определени точки на контакт да съдействат на пътниците да спазват изискванията, и да улеснят бързото преминаване през терминала. Например, в салон “Получаване на багаж" на Летище Варна, често има успоредното протичане на два и повече полета в рамките на 30-40 минути, при което се събират много пътници на едно място и могат да изпитат затруднение да забележат и спазват маркерите за дистанция и предписанията на табелите до багажните ленти. Със съдействието на Агентите за безопасно летищно преживяване, този стрес и конфликтни ситуации могат да бъдат редуцирани." Даниела Павлова, Заместник директор на Летище Варна, добавя: “Когато пътникът пристигне на летището, за него това е момент на празник и изпитва вълнение от предстоящия полет, но в същото време се чувства леко стресиран от неизвестното. В условия на COVID-19, пътникът търси информация, която е лесно достъпна в директен диалог със служител на летището. Пътникът предпочита личния контакт и винаги иска да пита някого за нещо. Специалната жилетка допълнително респектира и е достатъчен мотив да се спазват правилата, без особени ситуации на конфликт и възражения." "Възстановяването на доверието на пътника ще отнеме толкова време, колкото е необходимо. 2020 е годината за ново начало на смели решения в авиацията. На първо място Фрапорт Туин Стар поставя здравето на служителите и това на пътниците и другите гости на своите летища. Нужно е всички, които участват в създаването на преживяването на пътника от пристигането на летището на Заминаване, до излизането от летището на пристигане, да уеднаквят противоепидимичните си мерки, превръщайки ги в нов стандарт за обслужване. Гарантираното плавно преминаване и безопасно пътуване ще позволи на летищните оператори и авиокомпании да задържат обслужването си на пътници на високо ниво, и несъмнено това ще се отрази благоприятно за възстановяването на пътуванията и туристическия бизнес. Въпросът е какво ще направим днес, което не сме правили вчера, за да се задържим в сърцето на пътника?", се посочва в информация, изпратена до Varna24.bg от летище Варна. |