Полицията започва акция "Зима" - ще следи за зимни гуми и неизправни светлини | ||||||
| ||||||
"Задължително е да проверяваме антифриза. Не бива да го оставяме под минималните нива", обясни автомобилният състезател Димитър Стефанов. Според него, колкото и да е мощен даден автомобил, той става страшно опасен, ако е с неподходящите и некачествени гуми. "Лятната гума под 10 градуса се втвърдява. Става твърда и не държи. Все още сме държава, в която лятото и зимата трябва да караме различни гуми", добави Стефанов. Собственикът на автосервиз Димитър Колев показа каква е разликата между нова и износена автомобилна гума. При новите дълбочината на грайфера е около 9 мм, при износените той е паднал до 2,6 мм, а на места и до 0. "При 9 мм сцеплението е коренно различно, разликата в спирачния път достига до 15-20 метра, в зависимост от условията на пътя. Доста предлагане има на пазара, но ако клиентът не е запознат, съветвам да се допита до специалисти", каза още той. Според Колев по-скъпите гуми се предлагат от по-известни марки, които залагат на качеството на материала. На пазара се предлагат както и гуми за над 250 лв., така и такива под 100 лв, пише още "Нова". |