Министърът обясни защо само горните класове минаха на онлайн обучение | ||||||
| ||||||
"Училищата не трябва да се затварят първи, ще отстоявам това! Категорично занималните трябва да останат да функционират. Най-голямото смесване на ученици от различни паралелки е в гимназиалния етап. За последните 20 дни имаме четири смъртни случая на учители. 15 училища в страната поискаха да преминат на дистанционно обучение от 1 до 7 клас", обясни Красимир Вълчев. Той държи на локалния подход за затваряне на училища и карантиниране на паралелки и отрече да е прехвърлял отговорността на училищните директори. В същото време Вълчев призна, че неговите аргументи олекват пред тези на здравния министър, тъй като става дума за човешки животи. Той се аргументира, че в дългосрочен план това ще се отрази върху качеството на образованието и ще има проблеми със социализацията и качеството. Сегашното решение на гимназиите да бъдат затворени е разумно и балансирано, уточни той. "При гимназиалния етап обучението в електронна среда е по-ефективно, при по-малките не е толкова ефективно. Особено в първоначален етап е с много ниска степен на ефективност. Учениците в гимназиалния етап не задължава родителите да са край тях", коментира той. "Следим в 16 страни какво се случва – в Русия и в Израел, и в повечето европейски страни. В 5 от тези страни са взети централни решения, в другите са локални. Ние избрахме локалния, за да има максимално присъствено обучение. Когато децата с грипоподобни симптоми надскочи 15%, паралелката излиза в карантина, а по предложение на училищното ръководство може цялото училище да мине", посочи още той. |
Още по темата: | общо новини по темата: 17088 | ||||||||||||
| |||||||||||||
предишна страница [ 1/2848 ] следващата страница |