Вашето име  
 Вашият e-mail адрес  
 Име на получателя  
 E-mail на получателя  
Българите начело по разходи за Коледа и Нова година
Автор: Екип Plovdiv24.bg 12:38 / 04.12.2020Коментари ()10390
©
Българите смятат да отделят 25% от месечния си доход или средно 269 евро на домакинство, за да гарантират празничния дух и настроение в домовете си по Коледа. Това сочат данните от тринадесетото издание на международното проучване Коледен барометър на Ferratum Group. Участие в него са взели близо 20 000 респонденти от 11 европейски държави и Австралия на възраст 18-61 г., които са споделили как световната пандемична криза се е отразила на тяхната трудова заетост, навици в ежедневието, както и на плановете им за идните месеци.

Страната ни заема челното място по планираните разходи за Коледа спрямо разполагаемия месечен доход на домакинството, следвани от румънците (24%), хърватите и австралийците (23%). Най-резервирани в празничните харчове остават холандците (11%) и финландците (12%), които от своя страна държат първенство като най-висок процент разход за хранителни стоки.

Основният процент от бюджета на анкетираните българи ще бъде похарчен за хранителни стоки (24%), 18% за зимни дрехи и обувки, 8% за игри и играчки, 8% за финансиране нуждите на децата и 6% за стоки за дома.

Най-важното за предстоящите коледни празници за 69% от анкетираните е да прекарат време със семейството и близките си и да се насладят пълноценно на Коледния дух (18%).

Като новогодишно пожелание към самите себе си по-голямата част от респондентите желаят много съкровени, нематериални и общочовешки неща. Най-висок процент от тях се надяват да бъдат здрави, а пандемията с COVID-19 да отмине по-бързо (22%); да прекарват повече време с любимите си хора (16%); да имат възможност да се радват на малките, но важни неща в живота (11%), както и да са по-активни и да спортуват повече (10%).

Проучването изтъква, че COVID-19 кризата не се е отразила силно негативно на трудовата заетост и заплата на анкетираните: 70% от тях споделят, че няма промяна в условията на труд и заплащане, а само при 14% трудовото възнаграждение е било намалено. Въпреки това коронавирусът сериозно се е отразил на начина на живот на над две трети от домакинствата: анулирали са всички свои пътувания за тази година, изключително много внимават какви разходи правят и се стремят да ги намалят максимално, страхувайки се от новата COVID-19 вълна. Една четвърт от домакинствата са отменили или забавили пътувания в чужбина, 19% са отложили ремонт в дома си, 15% - покупката на нова кола, а 10% - на нов дом.

Наред с това обаче, голяма част от респондентите споделят, че са преоткрили близостта със семейството и приятелите в тези предизвикателни времена и са започнали да оценяват и да се радват повече на малките, но важни неща в живота и са изградили здравословни навици и нови хобита.

Относно покупателните намерения на потребителите, изследването показва значителни отлики в сравнение с миналогодишното издание на Коледния Барометър. Повече от половината анкетирани (57%) ще пренаредят приоритетите си що се отнася до коледни покупки и ще похарчат по-малко средства за празниците в сравнение с миналата Коледа, 37% ще отделят средства, подобни на миналогодишните, и едва 6% ще похарчат повече /за сравнение 21% през 2019.


Още по темата: общо новини по темата: 162
20.12.2021 »
17.12.2021 »
17.12.2021 »
13.12.2021 »
13.12.2021 »
09.12.2021 »
предишна страница [ 1/27 ] следващата страница

Още новини от Национални новини:

https://www.plovdiv24.bg/novini/Bylgaria/Bulgarite-nachelo-po-razhodi-za-Koleda-i-Nova-godina-1028001
Copyright © Plovdiv24.bg. Всички права запазени.