Разнобой в ОбС! Появи се проблем, свързан с пробива под Гарата! | ||||||
| ||||||
Опозицията поиска държавната компания "БДЖ - Пътнически превози" ЕООД безвъзмездно да дари два свои имота на бул. "Васил Априлов" и на "Акад Петър Динеков" за реализацията на проекта, а не община Пловдив да ги откупува. Ето част от изказванията по темата: Николай Радев: "Не е правилно между община и държава да има възмездни отношения. Как дарихме имотите покрай "Прослав" преди няколко месеца? Значи общината може, а държавата чрез нейната фирма не може? Взима се решение от борда на директорите и става. Ще гласуваме против. Тази нужда е на първо място на държавата да направи този обект. Става въпрос за 250 000 лева. Ще питам /б.е. - зам.-кмета Величко Родопски/ след един месец, когато поискам 200 000 лева за гимназията. Слави Георгиев: "Нарушаваме интересите на община Пловдив, защитаваме интересите на НКЖИ. Трябва да работим по начин, по който защитаваме интересите на Пловдив. Чисто символично, тези точки няма да ги подкрепя, защото Пловдив е тотално ощетен". Костадин Гаров: "Общината входирала ли е предложение до НКЖИ да ни дарят тези терени? Не е ли по-правилно да отложим точката, да входираме запитване до НКЖИ и да приемем дарение?" Арх. Невена Балчева, зам.-кмет: "НКЖИ не е собственик на терена, а "БДЖ Пътнически превози" ЕООД, които са част от холдинга. Държавата финансира с 40 млн. подлеза под Централна гара. Този подлез е предвиден от 1968 г., потвърден в последващите ОУП на Пловдив. Сега държавата решава да се реши този въпрос. Пробивът е част от западната тангента. ОУП дава възможност за превръщането на Пловдив в транспортен център. Ако ми позволите една шега, да цитирам Тодор Колев: "Варна е пристанището на Шумен", сега има възможност Бургас да стане пристанище на Пловдив. Провели сме среща с "БДЖ Пътнически превози" и категорично беше отказано. ПУП за транспортно-комуникационния пробив е от 2018 г., но се даде възможност да се работи по него в началото на 2020г. От август 2020 г. ОбС взе решение за уличната регулация. От 2018 г. е поет ангажимент общината да осигури терените". Слави Георгиев: "В случая сме от страната на булката в отношенията с НКЖИ. Вероятно е било добра идея през 1965-1968 г., но сега не е така, тъй като жп транспортът традиционно намалява включително в световен мащаб. НКЖИ вместо да изведе жп транспорта в северната част на града и тук да остане само връзката за Асеновград, избра по-лесния вариант. След 30 г. това ще бъде идеалният център на Пловдив. Интермодалните терминали не са бъдещето". Веселина Александрова: "Ще гласуваме против. Вместо да отчуждим тези имоти, ние ги придобиваме на по-висока цена, с около 100 000 повече, срещу това, че ще спестим около 2 месеца време. Подкрепяме предложението на Николай Радев БДЖ да дарят.". Димчо Петров: "До момента община Пловдив е единствено в ущърб за всичко, което се случва с пробива под Централна гара". При поименното гласуване групата на ГЕРБ гласува монолитно "за", но гласовете не бяха достатъчни, за да се приеме предложението. Резултатът е 19 "за", 11 "против" и 13 "въздържал се", което означава, че засега Пловдив не дава тези пари на БДЖ. Другите две точки, касаещи откупуване на частни имоти заради пробива под централна гара, бяха подкрепени с 32 гласа "за", въпреки че опозицията гласува с "въздържал се". Кратки коментари направиха представители на БСП, ВМРО и "Демократична България". Николай Радев: "Проектът ще се случи. Трябва да защитаваме максимално правата на пловдивчани и да ограничим вредите за гражданите. Искаме да го видим този проект. Ще се въздържим, защото не знаем защо ги придобиваме". Димчо Петров: "Ще подкрепим точката, защото община Пловдив си е свалила гащите и този проект ще се случи. Ние сме подписали споразумение, че ще отчуждим тези имоти". Веселина Александрова: "За 100 кв.м оценени на 31 800 лв., вместо да ги отчуждим на тази цена, ще платим 44 000 лв. Обръщам ви внимание само". |
Още по темата: | общо новини по темата: 346 | ||||||||||||
| |||||||||||||
предишна страница [ 1/58 ] следващата страница |