НА ЖИВО: Обсъждат дали Пловдив да изтегли 113 милиона лева заем | ||||||
| ||||||
• Пробив "Модър – Царевец" • Пробив "Водна палата" • Изграждане на нов мост над река Марица • Реконструкция на ул. "Царевец" • Реконструкция на бул. "Хаджи Димитър" • Разширение и реконструкция на бул. "Марица – север" • Реконструкция и разширение на ул. "Кукуш" от надлез "Родопи" до бул. "Македония" • Реконструкция и рехабилитация на ул. "Митрополит Панарет" • Туристически информационен център • Естетизация и рехабилитация на подлез "Баня старинна" • Многоетажен паркинг Също така е представен проект за модернизация на техниката и оборудването на общинскитефирми "Чистота" и "Градини и паркове". Общата стойност на проектите е 113 501 750 лв. Максималният размер на дългосрочния дълг, който община Пловдив има намерение да поеме, е 113 501 750 лв. Начин на финансиране: от Фонд за устойчиви градове. Дългосрочният общински дълг ще бъде погасяван чрез собствени бюджетни средства. Обръщението на кмета: Пловдив се развива и разраства, защото предлага добро качество на живот и много възможности за работа и бизнес. Всичко това е добре за икономиката и стандарта на живот на пловдивчани, но води след себе си необходимостта от нови мащабни инвестиции в транспортната и социалната инфраструктура. Градът ни е своеобразен лидер в Югоизточна Европа от гледна точна на развитието на индустриалните зони. Бурното икономическо развитие на Пловдив и региона през последните години постави съвсем различни предизвикателства пред неговото управление. Необходимо е разширяване на пътната инфраструктура, изграждане на нова социалната инфраструктура – училища, детски градини, ясли, болници, което изисква сериозни инвестиции. В момента работим по няколко големи проекта – довършването и разширяването на Околовръстното шосе, завършването на вътрешния ринг на града, което предполага разширяване и строителство на нови булеварди и съоръжения за подобряване на свързаността между районите, включително и на нов мост, извеждане на трафика извън центъра, каквато е европейската практика. Работим по Водния проект, който ще обнови ВиК мрежата в един от градските райони и ще се изгради нова Пречиствателна станция на стойност 70 млн. лв. Вече стартира и усилено се работи по изграждането на подлеза "Модър-Царевец", който ще свърже районите "Западен" и "Южен". Предстои през лятото да стартира и още един мегапроект – пробивът под Централна жп гара. С екипа обсъждаме възможности за алтернативен екологичен транспорт, за разширяване на велоалеите и пешеходните и зелени зони. Основната пътна мрежа на Пловдив е проектирана и реализирана преди повече от 50 години, като е предвидено тя да обслужва между 80 000 и 100 000 автомобила и други транспортни средства. Сега те са над 220 000 без приходящите. В действащия Общ устройствен план на Пловдив е разработена перспективна и ефективна транспортно-комуникационна система, която е успешно надградена във вече разписания нов ОУП. Ако тя се реализира, градът няма да има проблеми със задръстванията и трафика. Според разчетите изграждането на всички предвидени трасета, пътни връзки и реконструкцията на съществуващите такива ще струва над 1 млрд. лв. Спрямо новия ОУП на Община Пловдив само за реализирането на транспортната инфраструктура до 2040 г. - период, в който по закон действа планът, ще са необходими 528,2 млн. лева. За ново строителство са необходими 384,8 млн. лева, за реконструкция на улици - 68,3 млн. лева, за изграждане на мостове и съоръжения - 75,1 милиона. Такива инвестиции не са по силите на нито един общински бюджет. Затова от началото на мандата ние търсим начин да балансираме между възможностите на общината и проектите, които са неотложни и да готвим в перспектива не само проектите, които ще се реализират през този мандат, но и през следващите. През миналата година разработихме сериозна инфраструктурна програма, в която са заложени проекти за над 500 млн. лева. В нея важен акцент е доизграждането на вътрешния ринг и подобряването на връзките между кварталите, за да се разтовари трафикът в града. Едни от най-важните трасета за автомобилно движение са подлезът "Модър - Царевец", изграждане на пробива на Водна палата, реконструкцията на Бетоновия мост, подлезът под Централна жп гара, надлезът връзка между бул. "Александър Стамболийски" и "Цар Симеон Велики", новият мост над р. Марица, който е част от довършването на вътрешния ринг на град Пловдив, мостът на Южната тангента над "Коматевско шосе". Всички наши действия бяха и продължават да са насочени към решаването на проблемите с облекчаване на трафика и осигуряването на финансиране за важните обекти за града. За част от проектите ще кандидатстваме за европейско финансиране в новия програмен период. За тези, които не са обект на европрограмите, ще е необходимо да търсим средства чрез различни финансови инструменти. В момента условията за привличане на подобни средства са изключително благоприятни – банките предоставят кредити с ниски лихви, дълъг гратисен период и срокове за погасяване. През последната година бяха проведени редица срещи с общинските съветници, на които екипът на общината представи приоритетните проекти за града. На тази база сме обобщили и поставяме за обществено обсъждане важните проекти за Пловдив. Развитието на града изисква смели решения в дългосрочна перспектива, но без подкрепата на пловдивчани не бихме могли да ги реализираме. |
Още по темата: | общо новини по темата: 98 | ||||||||||||
| |||||||||||||
предишна страница [ 1/17 ] следващата страница |