Здравко Димитров се запозна с руския опит в дигитализацията на градовете | ||||||
| ||||||
Платформата е въведена преди три години и има повече от 40 модула, които са в услуга както на жителите, така и на администрацията. Чрез услугите за обратна връзка, хората участват активно в развитието на града и ускоряват решаването на градските проблеми, обясни Алексей Голубев. Платформата предлага редица онлайн услуги на гражданите - да си запишат час за лекар, да плащат училищните такси, да си резервират часове за спорт и развлечения, да следят движението на градския транспорт. Чрез системата те могат онлайн да си плащат данъците и получават документи и други административни услуги от общината. Също така могат да подават сигнали и да проследяват как общинските служби ги решават. В платформата е разработен затворен панел за мониторинг и контрол, до който има достъп управлението на града. Чрез него кметът получава данни в реално време за обстановката във всяка една точка на населеното място като може да проследи дали е натоварен трафикът, къде има ремонти и затворени участъци, спазват ли градските автобуси разписанията си, дали са почистени всички съдове и къде работят комуналните фирми. Чрез платформата може да проследи работата на всяко едно звено в администрацията, както и да получи информация за натовареността на лечебните заведения и за полицейската обстановка. На срещата в Община Пловдив присъстваха също търговският представител на Руската федерация в България Константин Артюшин и общински експерти по информационни технологии и интегрирани градски решения. |