БСП пита дали има обходни маршрути заради пробива под Гарата | ||||||
| ||||||
"Темата за пътна безопасност по пловдивските улици следва да бъде изведена на първо място в приоритетите на което и да е управление. Осигуряването на пътната безопасност е съвкупност от три елемента – подготовката и самосъзнанието на водачите, състоянието на пътната инфраструктура и не на последно място самата организация на пътното движение. Докато контролът върху водачите е приоритет на други институции, то останалите два елемента са изцяло в прерогативите на Община Пловдив. Поддържането на пътната инфраструктура и сигнализация следва да се извършва постоянно, а отстраняване на проблеми, като липсващи пътни знаци, изтрита маркировка, както и нарушения на пътната настилка е необходимо да бъдат отстранявани във възможно най-кратки срокове, независимо от необходимите средства за това. В приемната ми за гражданин получавам непрекъснато сигнали за липсващи и/или унищожени знаци, особено на по-малките улици, включващи се към път с предимство. Лично за мен най-същественият елемент, който влияе не само на пътната безопасност, а и въобще на цялостната градска среда, като чрез разрешаването му ще намалим шума и замърсяването на въздуха, е организацията на движението. В последните месеци, след стартирането на редица ремонти, засягащи основни пътни артерии, задръстванията по пловдивските улици станаха ежедневие. В това си питане няма да коментирам, "умните“ светофари, неосигуряващи "зелена вълна“ и отделната секция за ляв завой на ключови кръстовища, тъй като вече съм го правил в предишно питане. Все по-осезаем проблем днес са спрелите на "аварийки“ на забранени места автомобили и липсата на контрол и санкции. Такива се наблюдават непрекъснато по бул. "Васил Априлов“ от колелото на Централна гара до кръстовището с бул. "Пещерско шосе“, по протежение на бул. "Руски“, по бул. "Цар Борис III-ти Обединител“, бул. "Македония“, както и паркирани по пътното платно, не рядко и в две редици, на бул. "Кукленско шосе“ тежкотоварни камиони. Сериозен проблем е и неадекватното маркиране на участъци в ремонт и осигуряване на адекватни и добре обозначени обходни маршрути. Само за пример ще дам, че при ремонта на бул. "Христо Ботев“, табелите за ремонтни дейности са поставени в самото начало на ремонта, а при затварянето на връзката с бул. "Копривщица“ в северната страна, индикацията за това бе в самото кръстовище, без да е указан обходен маршрут. Във връзка с гореизложеното, въпросите ми са: 1. По какъв начин и кой е ангажиран с контрола за нарушена пътна настилка, изтрита маркировка и липсващи пътни знаци? При констатирани проблеми, какъв е срокът за отстраняването им? 2. По какъв начин и кой е ангажиран с контрола на неправилно паркираните автомобили и какъв е броят на глобените по изброените по-горе булеварди? 3. Преди започването на ремонт и издаване на строително разрешение, засягащо пътната мрежа на територията на Община Пловдив, прилага ли се схема за одобрените обходни маршрути с отбелязани съответните указателни табели за обозначаване на обхода? Ако да, моля да посочите и кой контролира поставянето на тези табели. 4. Във връзка с изпълнение на строителните работи по пробива под Централна гара, моля да ми предоставите график за затваряне на засегнатите улици, както и схема за предвидените обходни маршрути и местата за поставяне на обозначителни табели". |
Още по темата: | общо новини по темата: 346 | ||||||||||||
| |||||||||||||
предишна страница [ 1/58 ] следващата страница |