Вашето име  
 Вашият e-mail адрес  
 Име на получателя  
 E-mail на получателя  
Учител се хвърли в "битката" за транспортните карти
Автор: Екип Plovdiv24.bg 12:44 / 04.11.2009Коментари ()7329
© Plovdiv24.bg
В редакцията на Plovdiv24.bg получихме отворено писмо от пловдивски учител, който изразява гражданската си позиция по актуалната тема с новите цени на картите за градския транспорт. Публикуваме го без съкращения и преработки:

ОТВОРЕНО ПИСМО

до Кмета на Община Пловдив и общинските съветници – Община Пловдив

С копие до: Plovdiv24.com, ПОТВ, БНТ - “Пловдив”, ТВ “Европа”, Радио Пловдив, в-к “Марица”, в-к “Труд”, в-к “24 часа”

Г-н Кмет,

Дами и господа общински съветници,

С приложеното отворено писмо се обръщам към целия политически спектър, представен в ОС Пловдив, за да предотвратя каквито и да е интерпретации за политически мотиви и търсене на политически цели – идея колкото обсебваща политическото съзнание, толкова абсурдна и безпредметна за нас, гражданите.

Поводът да изпратя това обръщение е предстоящото обсъждане на абонаментната система за обществения транспорт в град Пловдив, както и актуализирането на ценовата листа. Позволявам си чрез това писмо да изразя мнението за предстоящото събитие и на десетки млади хора, с чиято позиция съм отлично запознат. Като учител и класен ръководител ставам съпричастен на недвусмисленото отношение на учениците, с които работя, към слуховете и намеренията, съпътстващи сагата с транспортните карти. И ако, доколкото разбирам от споделеното в разговори, сред родителите на много тях тези планове предизвикват отчаяние, то в умовете и сърцата на тези млади хора се събужда възмущение. За вас остава да прецените с какви чувства въпросните млади хора, които догодина навършват пълнолетие, и техните семейства ще се обърнат към настоящата конфигурация на ОС на следващите местни избори.

Верен на европейските си принципи за търсене на решения и конструктивна критика, редом със споделеното мнение предлагам и поглед върху желаната от нас реалност с конкретни примери. В настоящия момент се правят много сравнения със съотношението цена/качеството на транспортната услуга в други градове на страната, а също и в други европейски държави, повечето от които поради ред причини са неуместни като примери.

Предлагам на вашето внимание характеристиките, уредбата и ценовата листа на схемата за обществен транспорт в Талин, столицата на Естония, където живях преди известно време. Градът е с население 400 000 души и размери, които са напълно съпоставими с тези на Пловдив.

1. В Талин са налице три вида превозни средства в обществения транспорт: автобуси, тролейбуси и трамвайни мотриси. Всяко едно превозно средство има сходни отличителни цветове, за да бъде лесно разпознаваемо от чакащите, електронна табела с изписани номер, начална и крайна спирка.

2. Всяка спирка представлява заслон с модерна конструкция, придружена от карта на цялостната схема на обществен транспорт, указателен знак с изписани номерата на обслужващите спирката линии и допълнителна табела с подробни разписания за делнични и почивни дни.

3. Разписанията с интервали на движение и интерактивна карта на всички спирки и маршрути са на разположение в общинския сайт на града, като информацията е предоставена на няколко езика, за да бъде лесна и удобна за ползване от туристи и гости на града. Обичайна практика за местните жители е да проверяват в интернет интервала на движение на по-редките линии, особено в почивни дни, за да избегнат продължително чакане на спирката. Линиите в града се обслужват до 24:00 часа.

4. Всички спирки имат имена, които са изписани, а като допълнително удобство и с цел избягване на инциденти при слизане се съобщават при наближаване по уредба в превозното средство, което е част от професионалните задължения на водача.

5. Въпросните професионални задължения на водача изключват каквито и да е разговори, сигнализации със звуковата уредба на транспортното средство, непристойно поведение и външен вид. За забрана на тютюнопушенето от страна на водачите дори липсват табелки, защото идеята за подобно нарушаване на трудовата дисциплина се разглежда като напълно невъзможна.

В заключение предоставям информация за възможностите за закупуване на абонаментни карти и актуалните цени на гореописаната транспортна услуга. Убеден съм, че информацията ще бъде изключително полезна както за влиятелните фактори в общинската администрация на Пловдив, така и за обществеността.

Цени на карти с преференции в лева, Талин – 2009 г.

Ученици и студенти (до 21 г.) – 12.50 лв. (30 дни – цяла градска мрежа)

Студенти (над 21 г.) – 13.75 лв. (30 дни – цяла градска мрежа)

Пенсионери - 12.50 лв. (30 дни – цяла градска мрежа)

Карта без намаление (възрастни) - 34.50 лв. (30 дни – цяла градска мрежа)

Цени на редовни билети:

1 час билет – 1.85 лв. / 2 часа билет – 2.50 лв. / дневен билет – 5 лв.

Допълнителни услуги и тарифи при закупуване:

- закупуване чрез директен превод от дебитна карта: 0.00 лв.

- закупуване чрез мобилен телефон: 0.38 лв. без функция sms-напомняне и 0.75 ст. с функция sms-напомняне

- закупуване чрез стационарен телефон: 0.25 лв.

- закупуване чрез плащане в брой: 0.00 лв.

Средна брутна заплата – Република Естония (12/2008) ЕЕК 13 382 - 1 672.75 лв.

Не мога да подмина и унижението и омерзението, което изпълва душите на учители, ученици, студенти и родители, когато настъпи момент за подмяна абонаментните карти.

Дами и господа, погледнете календара! Годината е 2009-та и деловият свят се движи от sms-и и ИТ-протоколи, електронни подписи и професионални куриерски услуги. Нима съзнанието на местната политическа класа е застинало в годините на безкрайно висене по опашки и гишета, в неудобствата на безбройни папки, бумаги и преди всичко печати. Ако въображението и компетентността ви не позволява да разчупите това наследство от годините зад Желязната завеса, то възползвайте се от услугите на консултанти, които ще ви предложат модерни решения, пренасочете контактите си от Централна Азия към Централна или Северна Европа - региони, които са прословути със своята иновативност и гъвкавост и същевременно са доста близки, ако смятате, че Западът като географско и психологическо понятие е все още твърде отдалечен от вашите разбирания и нагласи.

Нека заложници на мудността и безидейността не остават децата ни, защото иначе лозунги като “За децата на Пловдив” ще остават винаги лишени от съдържание. Децата ни не искат да мръзнат на неугледни спирки в чакане на една единствена линия, а желаят свободата на придвижване, за което да заплатят адекватна цена. Те биха го направили с велосипеди, ако за тях съществуваха алеи. Децата ни имат нужда от град с чист въздух, а не задръствания, които ще се увеличават пропорционално на броя отказали се от обществения транспорт жители на града.

С призив за отговорност,

Борис Петров
Гражданин на Пловдив


Още по темата: общо новини по темата: 85
12.03.2011 »
11.03.2011 »
24.02.2011 »
24.11.2010 »
27.10.2010 »
26.10.2010 »
предишна страница [ 1/15 ] следващата страница

Още новини от Новини от Пловдив:

https://www.plovdiv24.bg/novini/plovdiv/Uchitel-se-hvurli-v-bitkata-za-transportnite-karti-117804
Copyright © Plovdiv24.bg. Всички права запазени.