За около 30 милиона евро изготвят система за управление на движението | ||||||
| ||||||
Агенцията ползва софтуер на немска компания, която се занимава с трафика в много от големите европейски градове, както и на други континенти. Програмите работят на принципа на видеонаблюдение и симулация с реални данни за броя на превозни средства, пешеходци, градски транспорт и други. Проектът предвижда минимизиране на задръстванията, повишаване на средната скорост на градския трафик с около 40 процента и спад наполовина в броя на верижните катастрофи. Със специален чип или стикер във всяка кола до 10 секунди могат да бъдат открити издирвани автомобили и хора. По този начин кражбите на коли в Германия са спаднали до 73% годишно. Припомняме, Пловдив може да кандидатства с транспортни проекти за част от 50-те милиона евро, които се отпускат от Европейската комисия. Днешната презентация най-вероятно е в тази връзка, а утре сме поканени и на подобно представяне в столицата, коментира Руси Панчев. Голяма част от кръстовищата и улиците в града са преизпълнили своя капацитет, каза ресорният заместник-кмет. Обсъжда се чрез създаване на нови пробиви да се разслоят автомобилните потоци. Според Панчев част от решението на проблема е и разширяването на Околовръстното шосе с новия участък Асеновградско шосе - „Скобелева майка", изграждането на подземното съоръжение „Модър-Царевец", което вече се проектира, и Северната тангента, която да свързва Адата и Брезовско шосе. До Коледа трябва да бъде пуснато движението по улица „Победа", заедно с новия мост на Герджика, което ще облекчи трафика по булевард „Васил Априлов". От скоро тече едногодишният срок за изготвяне на Генерален план за организацията на движението в Пловдив. Работи се и по проекта за транспортната Наредба 2, която кметът Славчо Атанасов очаква да бъде готова в средата на декември. Припомняме, че в специално създадената дискусионна група към Plovdiv24.bg може да изразите своите мнения, идеи и предложения за организацията на движението в града. |
Още по темата: | общо новини по темата: 11 | ||||||||||||
| |||||||||||||
предишна страница [ 1/2 ] следващата страница |