Два варианта за евакуация на българските моряци от Украйна | ||||||
| ||||||
При първия, корабособствениците трябва да наемат украински екипажи, които да заменят нашите, тъй като един кораб не може да остане без екипаж на борда. След това българските моряци могат да се приберат по суша. Вторият вариант е по-сложен за изпълнение. При него корабите могат да напуснат района на военните действия през хуманитарни коридори. Но проблемът е, че плавателните съдове не могат да стигнат до тези зони без помощта на пилотни кораби и влекачи. А те в момента не плават, защото пристанищата в Украйна са затворени. Според близките, животът на моряците е застрашен, защото могат да попаднат под обстрела на някоя от воюващите страни в украинския град. Боевете вече се водили и на пристанището. Корабът е вече с щети. От няколко дни има пукнати стъкла, има дупки по самия обков на кораба и може би други щети, за които хората не могат да сигнализират, тъй като се крият в машинното отделение, за да не бъдат обект на хаотични изстрели, казва Катерина Димова, съпруга на моряк. Моят съпруг ми звъни сутрин към 9 и следобед. Не ми звъни, когато има бомбардировки. Днес не ми е звънял и аз не знам какво се случва, казва Севдалина Стоянова, съпруга на моряк. Роднините са притеснени, че хранителните запаси на екипажа привършват и съвсем скоро моряците могат да останат гладни. Хората не знаят как може да се осъществи евакуация на близките им в момента. Корабът е надупчен, надупчен е да. Вчера говорих с моя мъж, който каза, че все още е годен да тръгне оттам и да се приберат. Но докога? Хвърчат шрапнели, днес може да е бомба, допълва Севдалина Стоянова, съпруга на моряк. Близките на нашите моряци твърдят, че държавата е пасивна при спасяването на моряците. Хората искат спешни мерки, за да се приберат българите живи. Към призива им се присъедини лидерът на "Възраждане" Костадин Костадинов. Да не говорим за това, че самата наша държава не предприе необходимите действия и стъпки да потърси някакъв контакт с двете враждуващи страни. Защото в крайна сметка нашите сънародници там са в ситуация на косвени жертви на конфликт, в който нямат никаква роля. Потърсихме Европейската конфедерация на асоциациите на морските капитани за правилните ходове в тази ситуация. Това, което държавата може да предприеме, на база на своите дипломатически канали през международните организации, в които държавата членува, това е ООН, ЕС, да се предприемат съвместни действия на тези международни организации и с дипломатически мерки да се осигури безопасността на хората, които се намират там. От друга страна корабособствениците на база на техните договори с моряците, те могат също да предприемат съответните действия, но на първо време най-важно е осигуряване на провизии и храна за моряците там, каза к.д.п. Димитър Димитров, председател на Европейската конфедерация на асоциациите на морските капитани. Собственик на кораба "Царевна" е частна чуждестранна компания. От фирмата, наела екипажа, отказаха да застанат пред нашата камера, но коментираха, че плавателният съд не може да стигне до хуманитарния коридор, защото трябва да мине през канал, който е миниран от украинските части. |
Още по темата: | общо новини по темата: 4480 | ||||||||||||
| |||||||||||||
предишна страница [ 1/747 ] следващата страница |