Вашето име  
 Вашият e-mail адрес  
 Име на получателя  
 E-mail на получателя  
Учителка от Пловдив: Децата не харесват изразите "трябва" и "длъжен си", образованието ни се нуждае от промяна
Автор: Цвети Тончева 20:45 / 18.05.2022Коментари ()12821
©
Боянка Митева е дългогодишен учител от ОУ "Васил Левски" в Пловдив. В момента е класен ръководител на децата от 1 "б" клас. В навечерието на Деня на българската писменост, и култура ви представяме нейно интервю за Plovdiv24.bg относно отношенията между учител и ученици, качествата, които трябва да притежава съвременният учител, както и за проблемите на съвременното образование.

От кога практикувате тази професията?

Работя като начален учител в ОУ "Васил Левски", гр. Пловдив, професията практикувам от 39 години.

Какви качества, според Вас е важно да притежава съвременният учител?

- Съвременният учител трябва на първо място да образова децата и да изгражда характера им. Да познава предметите, които преподава, което е важна част от неговия образ. Да се съсредоточава върху същественото, за да прави урока по-интересен. Съвременният учител трябва да обича децата, да се усмихва, да помни учениците си и да следи по-нататъшното им израстване.

Какво най-много ценят у своя учител децата?

Децата най-много ценят у своя учител добрата комуникация, навременната му реакция, индивидуалното отношение, разбирането, знанията които получават учениците, които не са знаели дотогава, вътрешното любопитство, което им разпалва учителя.

Днешните деца уважават ли труда на учителя?

На този въпрос отговарям от позицията на начален учител. Да, уважават го!

На ниво ли е българското образование и какво още трябва да бъде направено?

- Българското образование определено се нуждае от промяна. В учебниците има заложени свръх знания. Съвременният учител не може да се справи в условията на модерен свят. Образованието трябва да бъде насочено към формиране на умения.

Какво мислите за твърдението, че децата днес не да достатъчно мотивирани да учат?

- Сегашните деца не харесват изразите "трябва", "длъжен си", "задължително". Със сигурност има и психологически причини, които демотивират учениците. Бих посочила, като "липсата на вяра в себе си", "разочарованието от себе си". Има деца, които са интровертни, трудно се адаптират в клас. Родителите също имат отрицателно влияние, когато вкъщи се говори за "известност", "лидерство", за успех".

За, или против съвременните технологии сте и какво мислите за интерактивното обучение?

- Разбира се, че съм за! На съвременните ученици им допада интерактивното обучение. То има много предимства. Например в процеса на учене, учениците имат възможност да обменят знания, идеи, методи на дейност. Учениците с удоволствие подготвят презентации, проекти, мисловни карти.

И накрая, каква роля играят родителите в образователния процес

- Родителите трябва да бъдат включени в образователния процес. Те са добри партньори, когато учителят намери правилния път към тях. Аз лично работя прекрасно с родителите!


Още по темата: общо новини по темата: 322
29.05.2024 »
26.05.2024 »
25.05.2024 »
24.05.2024 »
24.05.2024 »
24.05.2024 »
предишна страница [ 1/54 ] следващата страница

Още новини от Новини от Пловдив:

https://www.plovdiv24.bg/novini/plovdiv/Uchitelka-ot-Plovdiv-Decata-ne-haresvat-izrazite-tryabva-i-dluzhen-si-obrazovanieto-ni-se-nuzhdae-ot-promyana-1269033
Copyright © Plovdiv24.bg. Всички права запазени.