Лоша новина за българските международни превозвачи | ||||||
| ||||||
През месец октомври 2021г. Република България внесе иск за отлагане на мярката до окончателното решение на Европейския съд по делото заведено от България и още 8 държави – членки на ЕС (Полша, Кипър, Унгария, Литва, Латвия, Естония, Малта и Румъния). Действията на българската държава, бяха наложени от драстичната промяна на икономическата действителност, както и доказани необратими последици върху околната среда (принудителните празни курсове на камионите ще доведат до покачване на въглеродните емисии). През 2020г. Съюзът на международните превозвачи сигнализира за сериозни социално-икономически последици от мярката сред българския транспортен бранш. С решението си Европейският съд на практика отказа всякаква възможност за намаляване на вредите от прилагането на Мобилен пакет I. Официална информация от страна на българското Министерство на транспорта и съобщенията все още няма. Каква е позицията на българската държава, как е била аргументирана позицията ни и как тя ще защити транспортния си бизнес също. В условията на тежка икономическа криза, България е оставена без стратегическа транспортна политика, а бранша е в ситуация в която получава информация и подкрепа от ресорните министерства на останалите 8 държави-членки. Паралелно, целенасочените репресивни действия на Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация“ към конкретни транспортни фирми в България, изявили своето несъгласие по законен начин с политиката водена от МТС, продължават. |