Служебният министър на туризма: По-висок брой туристи не значи по-добри печалби | ||||||
| ||||||
"По-висок брой туристи не значи по-добри печалби". И обясни това със скока на цените, който изяжда печалбите. Към момента спрямо миналата година запазваме броя български туристи, но са регистрирани 3,5 милиона пътувания на българи извън страната, главно в Турция и Гърция. Според Илин Димитров България трябва много повече и за много повече пари да се рекламира пред света. "Нашият облик пред света е 2 стотни от процента БВП. Аз бих гонил 1 % от БВП, за да можем да изградим един добър имидж на страната ни и една чудесна маркетингова стратегия, защото това продава – как изглежда страната навън". Като посочи, че за туризма е важно да се говори положително, каза: "България е място, което трябва да акцентира върху 6,7 ключови думи – чистота, природа, слънце, море, СПА, винен, културен туризъм. Искаме всички протоколни подаръци да бъдат уеднаквени и да представяме българско вино с хубави етикети, представящи нашата история. И подаръци, които също представят историята и културата ни". Ето защо в приоритетите на министъра е да се работи по създаване на бранд "България". "Бранд "България" и начинът, по който говорим, показва на света какво предлагаме. Не можем да си позволим да нямаме бранд, а ние нямаме", категоричен е той. Димитров съобщи още, че българите може да си почиват с ваучерите за храна, а идеята е това да е първа стъпка към обособяване на специални ваучери за туризъм. На въпрос за парите към хотелиерите, приютили украинските бежанци, министърът съобщи, че до края на тази седмица ще се изчистят 99% от забавените плащания в първата част на програмата, а ще ги преведат следващата. Отново тази седмица трябва да се реши и как ще продължи програмата. |
Още по темата: | общо новини по темата: 936 | ||||||||||||
| |||||||||||||
предишна страница [ 1/156 ] следващата страница |