И козметиката поскъпна | ||||||
| ||||||
Това каза пред БТА Гергана Андреева, изпълнителен директор на Българската национална асоциация "Етерични масла, парфюмерия и козметика" (БНАЕМПК). По думите й това се постига с поемането на част от натоварената себестойност от оператора, за да не допусне прекомерно увеличение на цената, на която реализира, което ще отблъсне потребителя и клиента му от този продукт. За сметка на собствените си търговски печалби и преструктуриране на инвестиции, минимизиране на други разходи и режийни, скъсяване на веригата на доставки и други компромиси за собствена сметка, операторите правят всичко възможно да задържат справедливи и "продаваеми" цени към крайните си клиенти и партньори, заяви Андреева. Въпреки макроикономическите неясноти до края на стопанската година, фирмите от сектор "Козметика" не очакват да има драстично повишение на цените на продуктите им. Най-големите компании от сектора изпитват съответно и най-сериозните предизвикателства да поддържат режийните си разходи. Най-гъвкаво с кризите са справят малките и средните фирми, които имат няколко продуктови категории, поддържат малко производство и могат да поемат поръчки и с по-малки обеми, да преструктурират технологичните линии, съобразно различните поръчки, да поддържат както собствените си марки, конкурентни и достойно представени, така и да реализират поръчки на "Private label". В сектор "Козметика" са заети над 12 000 души, като трудовото възнаграждение варира според позицията на специалиста в компанията, но навсякъде най-ниската е над минималната за страната, каза изпълнителният директор на Българската национална асоциация "Етерични масла, парфюмерия и козметика". Част от потребителите не са готови да се откажат от използването на редовна грижа за своето и на семейството си здраве (в това число хигиени и тоалетни продукти, и за личната грижа), но поради причина, свързана със свиване на приходната част от бюджетите си, намират алтернативи на някои от продуктите в потребителската си кошница от по-ниския ценови клас като временна мярка, посочи Андреева. Дали ще се завърнат отново към предпочитаните продукти от даден бранд, или ще станат редовни клиенти на новооткритите за тях марки, предстои да видим и проследим, допълни тя. |