Защо глуха жп линия няма да се превърне в булевард, който да отпуши трафика в "Южен"? | ||||||
| ||||||
Преди да започне конкретната административна процедура е трябвало Национална компания "Железопътна инфраструктура" да предприеме някои действия. Най-важното от тях е да си прибере самата линия. Още в началото на мандата кметът на район "Южен" Костадин Язов е разговарял с тогавашния изпълнителен директор на НКЖИ инж. Красимир Папукчийски, който в момента е заместник-министър на транспорта. Тогава е получил уверения, че държавното предприятие ще си свърши своята работа, за да се освободи имота от съоръжението. "Тази линия, която не функционира, се води дълготраен актив на дружеството и трябва те да си я приберат. Проблемът е, че във времето на места я няма, а машината, която събира линията, се движи по нея и се самотовари. Сега на практика влизаме в странна хипотеза, НКЖИ хем трябва да я възстанови, хем да я махне" - каза за медията ни Язов. Имотът под линията участва в план от 1950 година, разработван през 1980 година, за развръзки на Пловдив, част от които е и тази улица. Този път, през "Въльо Стефов", след като се направи излиза чак на светофара на митницата и така изкарва движението почти от началото на "Коматевско шосе". В случая община Пловдив не може да поеме инициативата. "Няма какво да се направи, освен да си пишем писма и те всеки път да ни отговарят "Първо трябва да си приберем линията“. А преди започването на пробива под централна гара те успешно обещаваха, че ще го направят“ – коментира районният кмет. |
Още по темата: | общо новини по темата: 4 | ||||||||
|