Ето защо цените са такива: Хранителните вериги слагат такси на производителите, за да продават стоката им | ||||||
| ||||||
Според Николай Маринов, директор на единствената държавна млекопреработвателна компания в България, след производството и логистиката се стига до таксите на големите търговски вериги. Това заяви той в студиото на "Твоят ден" по NOVA NEWS. "Таксите на големите вериги включват отстъпки за тях, които ние като производител им даваме, за да продават нашите продукти. Има "Такса вход" в търговската верига – "Търговска отстъпка от цената", такса "Логистика" на самата верига, такса "Маркетинг", такса "Промоции", такси "Маркетинг", такси "Каталози" – те се плащат от производителя, за да може да се продава в търговската верига", каза Маринов. "Продаваме им стока, примерно, за 1 лв., те си слагат всички тези такси с 15-20%. Отделно от това те слагат и своя надценка, за да печелят. Всички теза такси те ги оправдават като техни разходи. Има случаи, когато продаваме нашите продукти на загуба, каза директорът на единствената държавна млекопреработвателна компания в България", поясни директорът на единствената държавна млекопреработвателна компания в страната ни. "Реално нередност няма, но друг е въпроса колко е морално", обобщи той. Вие виждате как в една и съща търговска верига един и същи продукт в Германия е значително по-евтин отколкото в България, каза Маринов. Сигурен съм, че в Германия има орган и държава, които следят за тези надценки. От Сдружението за модерна търговия изпратиха съобщение, че нямат право да коментират търговски отношения между отделни доставчици и търговци. |