Вашето име  
 Вашият e-mail адрес  
 Име на получателя  
 E-mail на получателя  
Лев на час в синята зона, 30 минути безплатен престой на паркинг и близо 4 млн. лв. годишна печалба
Автор: Екип Plovdiv24.bg 14:16 / 19.04.2010Коментари ()6895
Ако синята зона и новата организация и управление на паркирането в града заработи от 1 юли, до края на годината в общинската хазна ще постъпят 1,964 млн. лв. чиста печалба, а калкулациите за следващата година  сочат сума от 3,692 млн. лв.

Синята зона включва карето между булевардите "Цар Борис ІІІ Обединител", "Христо Ботев", "Руски", "Победа" и "България", където ще се изградят 2400 паркоместа на 85 улици. Престоят ще е 1 лев за час, като може да се заплаща с талон или чрез SMS, от който след приспадане на ДДС-то и операторската такса, чистият приход за общината ще е 67 стотинки. При просрочие ще се слагат скоби, а нарушението ще се заплаща по 10 лв. Безплатен ще е престоят до 30 минути в общинските паркинги.

Това са акценти в дългоочакваната стратегия за организацията и управлението на паркирането /Виж галерията/, която заместник-кметът по реда и сигурността Руси Панчев начело на 9-членната комисия от общински директори и експерти представи заедно с екип от Центъра по предприемачество на Техническия университет, включил се в мащабната разработка, пред журналисти, предаде репортер на Plovdiv24.bg

Кметът очаква яростна съпротива срещу стратегията, защото щяла да засегне много интереси. Още днес изпраща писма до политическите централи в града, стратегията ще бъде представена и пред партийните ръководства, от които ще търси подкрепа, преди да се разгорят страстите от трибуната на местния парламент в началото на май, когато на сесия предложението ще бъде гласувано.

"Основните атаки ще са срещу икономическата обосновка и началната инвестиция, която според най-големите опоненти ще е прекалено голяма и това ще направи печалбата мижава. По-добре било частници да прибират парсата и да плащат по нещо на общината. Като дойде това време за сесията, ще видите какво ще стане. Няма да има БСП-та, ВМРО-та, ГЕРБ-ове, Атаки, СДС-та, ДСБ-та... Интересът клати феса", прогнозира отсега Славчо Атанасов, предупреждавайки, че е готов за всякакви предизвикателства.

Стратегията е изцяло свързана с преструктурирането на "Общинска охрана" ЕАД в общинско предприятие /ОП/, за чието развитие вече е разработен и бизнес-план. Задълбочени анализи, обхващаши последните четири години, показват, че в трайна низходяща тенденция са икономическите резултати от охранителната дейност и особено от СОТ. През 2009-а загубите са съответно 45 908 лв. и 103 286 лв. Печалбите идват от паркингите  - 109 113 лв., и репатрирането - 84 146 лв. Освен че се съчетават губещи с печеливши дейности, голяма част от приходите отиват във външни фирми - под наем са и честотите на СОТ, и колите за репатриране. Почти няма собствени дълготрайни материални активи, липсват средства за инвестиране в нова техника и технологии.

При новата организация ще продължи охраната на общински обекти. Сегашните договори изтичат през август и като търговско дружество предприятието трябва да се явява на конкурси. Ако то се преструктурира като ОП, ще бъде изпълнена и една от най-важните препоръки в доклада на Сметната палата от края на миналата година - общината да си прибира приходите от кратковременното паркиране, които сега отиват в ЕАД-то.

Репатрирането ще бъде включено към дейността на синята зона и ще се извършва със собствени автомобили, чието закупуване на лизинг е предвидено в началната инвестиция. От всички 27 паркинга в момента само 3 се стопанисват от "Общинска охрана" и още 3 - от другото общинско предприятие "Сигма". Останалите 21 паркинга са в частни ръце. Договорите на повечето от тях са изтекли отдавна, няколкото, които още са в срок, ще бъдат прекратени с кметска заповед чрез предизвестие.     

475 хил. лв. са нужни според авторите на стратегията  за началната инвестиция - 268 хил. лв. от тях - за синята зона, и 207 хил. лв. - за паркингите. С печалбата, която ще нараства през годините, ще бъдат изграждани подземни и наземни многоетажни паркинги. Сегашните разчети са правени при най-скромни начални параметри - 60% запълняемост на паркоместата в синята зона и 20% - на паркингите, а в район "Тракия" - дори 10%. Причината - на хората щяло да им трябва време, за да привикнат да заплащат за нещо, което преди са ползвали без пари.

"За да стане от 1 юли замисленото, дотогава ще трябва съветниците да гласуват не само стратегията, но и ред други неща - нова Наредба № 2, която трябва да мине поне през 14-дневно обществено обсъждане. Трябва да се ликвидира ЕАД-то, да се направи ОП-то, което като бюджетно предприятие може да се гледа на тримесечие. Всичко трябва да се изработи, да се сдъвче. Да започне буквално още утре. Изпусне ли се 1 юли, отиваме на 1 октомври. А междувременно трябва да пратим областния управител на Сейшелските острови, че може заради някой пропуск да ни върне предложението", охлади кметския ентусиазъм заместникът му Александър Константинов.

"Нека с мръсната вода не изхвърляме и бебето. След толкова години общината трябва да си вземе паркингите. Идете навън и питайте хората - мнозинството от тях искат точно това", философски заключи Славчо Атанасов.



(с) ПОТВ


Още по темата: общо новини по темата: 267
06.10.2024 »
21.04.2024 »
16.04.2024 »
01.04.2024 »
10.01.2024 »
05.10.2023 »
предишна страница [ 1/45 ] следващата страница

Още новини от Новини от Пловдив:

https://www.plovdiv24.bg/novini/plovdiv/Lev-na-chas-v-sinyata-zona-30-minuti-bezplaten-prestoi-na-parking-i-blizo-4-mln-lv-godishna-pechalba-157234
Copyright © Plovdiv24.bg. Всички права запазени.