Какви са ангажиментите на професионалния домоуправител и какво да правим, ако не сме доволни от него? | ||||||
| ||||||
Възниква резонният въпрос: Какви са ангажиментите на тези фирми и към кого да подадем сигнал, ако те не изпълняват своите задължения? По темата в предаването "Събуди се“ по БНР събеседник бе Иван Марчев – председател на дружествата, представляващи етажната собственост. Според Марчев, проблематиката по управление на етажната собственост е доста широкоспектърна - колкото са собствениците в един вход, толкова различни мнения съществуват. Проблемите са много и най-разнообразни, обясни той. И посочи какви могат да бъдат задълженията на професионалния домоуправител: "Те могат да бъдат в пълен обхват по Закона за управление и поддръжка, или могат да бъдат само някои от правомощията, които предвижда законът. Може да бъде само по правомощие по управление - събиране на такси, плащане на сметки, даване на отчет, а може да бъде и в пълен спектър дейности , включително техническа поддръжка на инсталации и т. н“. Всичко това трябва да бъде уговорено с фирмата в самото начало - при подписване на договора, заедно с етажната собственост. "Практиката е да се предостави оферта от фирмата. Може да се съберат по-голям брой оферти, да се направи конкурс, след което задължително се сключва писмен договор, в който се уговарят конкретните правомощия на двете страни. Как би могло да се докаже, когато едно задължение не се изпълнява? "Хората може да се обърнат към нас, ако има неизпълнение на задълженията. Често се случва да посредничим между етажната собственост и съответната фирма. Практиката показва, че един спор е най-добре да се разреши чрез споразумение. И обикновено се стига до такова. В нашата сфера проблемите не са толкова сериозни, за да се провеждат някакви тежки преговори“, поясни Марчев и допълни, че е много важно да бъдат изслушани хората, за да се види каква е тяхната болка. Всеки случай е добре да бъде разгледан индивидуално. Той посъветва хората, които са решили да се обърнат към фирма за професионално управление, да си направят проучване, да съберат няколко оферти и да проведат разговори с отделните фирми, за да преценят коя от тях ще съответства най-добре на техните нужди. |