Ако сте решили да купувате кола на старо, вижте кои са най-здравите автоматични скоростни кутии | ||||||
| ||||||
Ето кои са най-здравите автоматични скоростни кутии Aisin U340E Една от най-надеждните в света е японската кутия Aisin U340E, която е разработена съвместно с Toyota за вътрешния японски пазар и се произвежда от 1990 до 2013 г. Трансмисията е само с 4 стъпки и беше предназначена за атмосферни двигатели с обем от 1,3 до 1,8 литра. Тя се поставя на моделите Toyota Corolla, Toyota Yaris, Toyota Avensis и Toyota Matrix. Приблизителният ресурс при по-щадящо използване е 300 000 км. Chrysler 545RFE Американските скоростни кутии от началото на века също се оказаха много надеждни. Тук трябва да бъде отбелязани продуктите на концерна Chrysler, които се използват от редица марки. Една от тези трансчисии е Chrysler 545RFE. Тя е 4-степенна, като има специална ускорителна предавка и много здрави планетарни предавки, тъй като предназначена за работа с 4,7-литрови двигатели с висок въртящ момент. Кутията е доставена на моделите Jeep Grand Cherokee WJ, Jeep Liberty KJ, Jeep Commander XK, Jeep Wrangler JK, Dodge Ram, Dodge Dakota и Dodge Durango, като много от тях са изминали повече от 400 000 км. В същото време контролът за смяна на предавките е изцяло електронен. На редица автомобили, след малък ремонт, кутията може да достигне дори милион километра. M 5L40E General Motors отдавна е сред лидерите в разработването на автоматични трансмисии. Един от шедьоврите на началото на века беше 5-степенната трансмисия 5L40E, която представлява продължение на предишна с 4 предавки. Скоростната кутия има възможност за ръчно превключване на предавките и спортен режим на шофиране. Автоматикът 5L40E е толкова добър, че дори BMW го закупува за някои свои модели - 3-Series (E46), 5-Series (E39), X5 (E53, E83) и Z3 (E36). Агретът се среща също при Cadillac CTS и Cadillac STS., като приблизителният му ресурс е 400 000 км. ZF 5HP Германската компания ZF също има много успешни проекти автоматични скоростни кутии. Сред тях се отккроява ZF 5HP за двигатели с надлъжно разположение, като тя се счита за особено успешна по отношение на функционалност и надеждност. Тя се произвежда от 1991 до 2008 г. Приблизителният ресурс на трансмисията при внимателно спазване на изискванията за експлоатация и поддръжка е 500 000 км. Тази кутия се среща при BMW 5-Series (E34, E39), 7-Series (E32, E38), 8-Series (E31), Range Rover (L322), Jaguar XK8, Jaguar XJ8, Aston Martin DB7 , Bentley Arnage, Rolls-Royce Silver Seraph, Audi A8 (D2), Audi S8 (D2), Audi A8L (D2), Audi A6 (C5), Audi S6 (C5), Audi RS6 (C5) и Volkswagen Phaeton. Jatco JF414E Този 4-степенен автоматик е разработен за малки автомобили със скромни 1,3- и 1,6-литрови двигатели от японската компания Jatco, която е тясно свързана с концерна Nissan. Първият му екземпляр е пуснат през 1989 г., а в началото на 2000-те е подложен на сериозна модернизация. Кутията първо отива на японския пазар, а след това стана глобална. Поставя се на Nissan March, Nissan Almera, Nissan Ad Van, Geely MK. Ford Fiesta, Ford Festiva, Ford Laser, Ford Focus, Ford Ixion, Ford I-Max, Ford Telstar, Ford Lynx, Ford Tierra, Mazda 323, Mazda 2, Mazda 3, Mazda 5, Mazda 6, Mazda Familia, Mazda Demio, Mazda MPV, Mazda Biante, Mazda Axela, Mazda Tribute, Mazda Protege, Mazda Premacy и Mazda Verisa. Mercedes-Benz 722.4 Всички си спомнят надеждните автомобили Mercedes-Benz, произведени в края на 90-те години на миналия век. Тяхната здравина се дължи и на 4-степеннана скоростна кутия Mercedes 722.4 или W4A020. Произвежда се от 1981 до 1996 г., като е инсталирана на много популярни модели със задно предаване на германския концерн. Трансмисията е предназначена за двигатели до 3,0 литра с въртящ момент до 250 Нм, като се поставя на моделите Mercedes-Benz C-Class (W201, W202), Mercedes-Benz E-Class (W123, W124) и Mercedes-Benz S-Class (W126). Приблизителният ресурс на този агрегат е около 700 000 км. |