Знаете ли защо не трябва да включвате климатика веднага след стартиране на двигателя? | ||||||
| ||||||
Горещите пластмаси, особено при по-старите коли, отделят различни вредни вещества. Шофьорът вдишва, да речем, бензенови фракции, а климатикът ускорява процеса. Да не забравяме, че и изпарителят се загрява. Ако не се почисти, тогава бактериите също навлизат в назофаринкса през въздуховодите, причинявайки различни вирусни заболявания. Така че е по-лесно да отворите прозорците, за да освободите бързо горещия въздух, отколкото да карате климатика да се напряга. Не забравяйте и, че компресорът се върти от работата на захранващия блок. А всеки двигател с вътрешно горене, след стартиране има повишено натоварване. Той се нуждае от енергия, за да завърти коляновия вал, но ако пуснете и климатика го товарите с още един потребител на енергия, а той все още не е готов. Не е лесно и за акумулатора, който е принуден да дава повишен стартов ток. Ако постоянно държите климатика включен, при всяко стартиране се получава хронично недозареждане на батерията. Генераторът вече не е в състояние да го компенсира. Тоест батерията постепенно ще започне да се изтощава и скоро ще трябва да бъде изхвърлена. Желанието да се охлади купето възможно най-скоро е свързано и с увеличаване на разхода на гориво . Според резултатите от измерванията на редица автоексперти, в първите минути на работа на двигателя с включен климатик, той повишава разхода на гориво с 25%. След това, когато двигателят влезе в нормален режим, този разход намалява драстично, пише AutoMedia.bg. Между другото, много от производителите на автомобили са наясно с всички тези проблеми и за да си нямат неприятности предоставят така наречените функции за забавяне на натоварването. Такива има например в редица модели на Citroen: след стартиране на двигателя, дори ако климатикът е включен, той се задейства след няколко секунди. |