"Лидл" и "Кауфланд": Клиентите ни се оплакват от две неща | ||||||
| ||||||
В края на март двете вериги хипермаркети "Кауфланд" и "Лидл" от германската група "Шварц" стартираха пилотен проект за събиране на пластмасови бутилки и алуминиеви кенове с цел да бъдат рециклирани. За всяка върната опаковка клиентите поучават ваучер от 5 стотинки. За целта двата ритейла поставиха автомати в общо 15 магазина в цялата страна. Финансовият директор на "Кауфланд България" Иван Георгиев отбеляза обаче, че проектът е събрал и известни негативи, като например недоволството на клиентите от много по-ниската стойност на ваучера спрямо другите европейски страни с въведена депозитна система. Друго, за което негодуват хората, по думите му е свързано с ограничения обхват - клиентите биха желали във всички търговски обекти на веригата в страната да бъдат разположени автомати за събиране на използвани опаковки. Хърсев допълни, че към момента общият брой на събраните опаковки е над 1 800 000. "Проектът тръгна с високи стойности още през първия месец – 600 000 бутилки и метални кенове, а с разширяване на информираността на клиентите ни, са събрани 1 200 000 опаковки. Нашите резултати са в пъти по-добри от предишните проекти, които сме имали. Макар и пилотен пилот, в един наш автомат попадат над 5000 единици. Това е ясен сигнал за една успешна депозитна система", каза той, цитиран от БТА. Според него, когато се говори за депозитна система, тя трябва да обхване всички райони на страната и да се обмисли вариантът за местата, където не е целесъобразно да се поставят станции за автоматично събиране на бутилките и кеновете, да се въведе ръчно събиране. В допълнение той посочи, че има немалко примери с държави, в които системата работи от години. |