Интересно изследване, касаещо трафика в Пловдив | ||||||
| ||||||
Проучването е във връзка със създаването на зони с ниски емисии на вредни вещества в атмосферния въздух. Според резултатите доминиращият вид гориво за превозните средства е дизел и няма съществени различия между данните от работен и почивен ден, както и между двете кръстовища. Всеки ден през "Пещерско шосе" в Пловдив влизат около 15 000 стари автомобила и около 8000 коли с по-висок екологичен клас. През "Цар Борис III Обединител" преброените автомобили са 42 984. В почивен ден от "Пещерско влизат" около 14 000, а от "Цар Борис III Обединител" - 13 000 коли. От влизащите в центъра на Пловдив около 45% са дизелови, 33% бензинови, 15% бензин и втечнен газ и 0.03% електроавтомобили, което означава, че по-скоро те са изключение, съобщи Русинова. Тя смята, че ако бързо се направят зоните с ниски емисии и се въведе ограничаване на замърсяващите автомобили, това ще се усети много бързо от пловдивчани, а освен това ще се повиши и трафикът на градския транспорт. Според изчисленията на експертите от ЕЦТП, при въвеждане на забраната в центъра да влизат само коли от група 4 и 5, ще се премахнат 45-50% от влизащите замърсители. Ангел Попов уточни, че старите автомобили няма да се спират, а ще се ограничават да влизат там, където има голяма концентрация на хора. Заместник-кметът по транспорт Тодор Чонов отбеляза, че община Пловдив с нетърпение очаква решение на правителството за законови промени, за да се приеме общинска наредба за санкциониране на големите замърсители. Подробности гледайте в прикаченото видео! |