5-те най-опасни "бомби", които цъкат под капака на всяка кола през лятото | ||||||
| ||||||
Ето кои са 5-те най-опасни "летни бомби“ Термостат Една от най-честите повреди са проблеми с термостата . Ако неговият клапан е заседнал в затворено положение, тогава двигателят ще започне да прегрява. През лятото това се случва доста често, така че антифризът ще заври и двигателят ще прегрее, за което съответната лампа на арматурното табло с радост ще информира водача. Излишно е да казваме че прегряването е много опасно за всеки двигател, особено модерен с алуминиев цилиндров блок. Температурен датчик Друго нещастие е температурният сензор на корпуса на термостата. Ако започне да се "разваля“ и да дава грешни показания, тогава дори при студен двигател, охлаждащият вентилатор се включва и работи през цялото време. Той също така продължава да работи, когато мотора е изключен. Ако сензорът се повреди на пътя, може да има доста проблеми, защото вентилаторът ще започне да охлажда все още студения антифриз, а това води до недостатъчно загряване на двигателя, което не е добре. Антифриз И ако пестите пари и излеете нискокачествена охлаждаща течност или такава, разговорно наричана "менте" в охладителната система, тогава проблемите ще бъдат по-сериозни. Когато температурата се повиши, антифризът може направо да избухне с открит пламък, което ще доведе до пожар под капака на автомобила. Водна помпа Водната помпа е друга потенциална "бомба". Това важи особено за по-старите двигатели. Възелът принципно се смята за консуматив и не се отличава с издръжливост. И ако не разберете веднага за проблема , а продължите да карате в жегата и в задръстване, резултатът ще е основен ремонт на двигателя. Климатик Нека помислим и за такава благословия като климатика . Ако сензорът за налягане на фреона в климатичната система се счупи или има изтичане на хладилен агент, можете да се разделите със значителна сума пари. В крайна сметка самият фреон поскъпна доста напоследък. Сензорът е още по-скъп, но трябва да се смени, защото ако това не се направи, системата ще "види“, че радиаторът на климатика прегрява и ще започне да се опитва да го охлажда, като включи вентилатора, който ще върти без да спира и скоро ще излезе от строя, пише AutoMedia.bg. |