Какво ще се случи с автогара "Юг", наистина ли отива в историята? | ||||||
| ||||||
Темата за автогара "Юг" влезе в публичното пространство след като фирма "Хеброс бус" внесе искане за деактуване на общинския дял. Община Пловдив по документи притежава 1180 идеални части, или една пета, от целия парцел, който е с площ 5860 квадратни метра. Собственикът на фирмата Веселин Дошков настоява общинският дял да бъде отписан с аргумент, че има неправилно актуване. "Независимо от претенциите за отписване на основание неправилно съставен акт за общинска собственост, ние държим на него. Смятаме, че господин Дошков трудно ще докаже в съда, че притежава цялата собственост" - резюмира юридическото становище Николай Аджеларов. Според общинските експерти, борбата трябва да продължи до края дори при минимален шас и затова ще се мине през дело. Не е ясно дали кметът Димитров вече се е запознал със становището или изчаква коментара и на юристите от Правна дирекция, за да се предприемат следващите стъпки. Трите пловдивски автогари преди години бяха в активите на държавното обединение "Тракия автотранспорт", преобразувано в последствие на "Хеброс бус". През 1998 г. със заповед на тогавашния министър на транспорта Вилхелм Краус се открива процедура за приватизация на 80% от капитала на "Хеброс бус". Акциите са придобити от Веселин Дошков и така той се превръща в най-големия превозвач в града. При преминаването на собствеността от държавна в частна, част от имота на автогара "Юг" е останала "висяща" и общината я актува като общинска собственост. Първото вписване е направено още през 2002 година. Наличието на съсобственост пречи на транспортния бос да се разпорежда с терена еднолично. Пред журналист на медията Дошков заяви категоричното си мнение, че автогара "Юг" ще бъде закрита, заради пълна неефективност. |
Още по темата: | общо новини по темата: 3 | ||||||
|