Голяма наша банка промени съобщение до клиентите си заради впечатление за изтеглен кредит | ||||||
| ||||||
Имало е и момент на притискане с текстове като: "Възползва ли се от твоя предварително одобрен кредит? Остават само 5 дни, в които можеш да заявиш на: …“ До промяната се е стигнало след като Руменова е потърсила съдействие за защита на гражданите от тази практика от омбудсмана на Република България проф. Диана Ковачева, а тя на свой ред е изпратила препоръка до банката за прецизиране на текста по начин, който не буди притеснения у потребителите и ясно изразява, че става въпрос за направена от дружеството оферта. "Вече има подробна информация какво според банката означава "предварително одобрен кредит“, как може да се кандидатства за него. Защото, особено покрай множеството случаи на откраднати лични данни и изтеглени кредити на името на засегналите лица, хората се притесняваха, че някой може да е заявил кредит от тяхно име и те трябва да го обслужват“, коментира Габриела Руменова. Експертът препоръча на потребителите винаги да четат бавно и внимателно всички условия в офертите на търговците и да ги приемат чак тогава, когато са сигурни, че са ги разбрали изцяло и правилно. Същото важи и за SMS-ите с различни новини или игри, част от които се организират от мобилните оператори, а други от трети страни, но абонатите ги получават срещу заплащане, без да са ги заявили. |