© Plovdiv24.bg | | Порой от оплаквания получихме в Plovdiv24.bg за състоянието на автобусите по линия 1. Освен че били нередовни, тапицериите били изпокъсани, колите били мръсни и едва се движели, не можели дори да включат на горна предавка - недоволстват читателите ни, които използват линията, за да се придвижват из града.
Наш репортер се свърза с шефът на фирма "Грация", която обслужва единицата - Валери Лозанов, според когото проблемите са в главите на хора без работа. Той обясни, че автобусите се следят с GPS-и и закъснения са невъзможни, защото шофьорите подлежат на санкции, но уточни, че през летния сезон има намаление на броя на колите по абсолютно всички градски линии, така че е нормално возилата да са по-нарядко. В същото време от Plovdiv24.bg поискахме от Община Пловдив, в лицето на заместник-кмета Александър Константинов, да ни бъде предоставена информацията от GPS-ите, за да я публикуваме. По този начин всеки наш читател щеше да знае къде се намира автобуса, който го интересува и кога може да го очаква на спирката. Константинов и фирмата обслужваща GPS-ите се измъкнаха с довода, че предоставянето на подобна информация е сложно и изисква много ресурси. Има ли какво да крият и в чий интерес е това нещо, оставаме на вас да прецените. Губещите със сигурност са пловдивчани.
Лозанов коментира, че се използват именно летните месеци, за да се претапицират седалките и да се стегнат автобусите, но най-добрият показател за състоянието им е техническият преглед, който минават на всеки 6 месеца. Според шефа на транспортната фирма никой няма да рискува да пусне по улиците неизправен автобус, а годността се определя от експерти. |