Знаете ли защо някои шофьори залепват синтетична подложка върху въздушния филтър? | ||||||
| ||||||
Проблемът с автомобилните резервни части, понякога дори най-простите, не е изчезнал от родния пазар - рафтовете са пълни с фалшификати и "аналози“, които в три от пет случая не са особено добри. В някои ситуации това не е голяма работа, освен че ще трябва да ги сменяте много по-често, пише AutoMedia.bg. Но въздушният филтър е съвсем различен въпрос. Номерът е, че от този сравнително евтин консуматив зависи функционирането на целия двигател, който по подразбиране е най-скъпият агрегат на автомобила. Подаването на въздух е тясно свързано с образуването на горивната смес и когато говорим за некачествен въздушен филтър, заедно с кислорода в цилиндрите влиза всичко останало: прах, мръсотия, пясък и т.н. Друг всеизвестен факт е, че пътищата у нас са много мръсни, така че въздушният филтър се задръства бързо. А се сменя заедно с маслото - веднъж на 10 000 км. И тук също си струва да припомним, че на различни пазари се доставят не само различни модели и модификации, но и различни резервни части, които в глобален смисъл трябва да бъдат адаптирани за работа в различни природни зони и "приспособени“ към техните специфики. Но у нас това не винаги е така. Ако все пак използвате по-евтини въздушни филтри има един трик, с който можете да предпазите двигателя по-добре. Намирането на парче тънък синтетичен полиестер ще се справи добре с грубото пречистване на въздуха - намирането му не е проблем; можете дори да го намерите в гардероба си у дома. Залепено към филтъра, то може да служи добре цяла година. Важното е да е пропускливо, здраво и тънко. С тази модификация дори съмнителен филтърен елемент ще се справи по-добре с пряката си отговорност. |