Адв. Юлияна Рангелова: Пловдив се нуждае от нова политика в културата и туризма | ||||||
| ||||||
Пловдив винаги е имал водеща роля в страната и се е оформил като столица на културата и туризма на България. Градът се утвърди като културен и туристически център след провеждането на форуми като Европейски месец на културата 1999 и Европейска столица на културата – Пловдив 2019. За запазване и развиване на ключовата роля на Пловдив в тези области са необходими още усилия. Пловдив се нуждае от нова политика в сферата на културата и туризма. Аз и моят екип ще работим на първо място за подобряване на комуникацията между Общината, неправителствения сектор и гражданите, за да могат да бъдат реализирани всички добри идеи в областта на културата и туризма. Една от важните теми е изграждането на Дом за Пловдивската опера. Недопустимо е една доказала себе си културна институция, получила международно признание на най-престижните сцени, да няма своя сграда. Осъдително е, че досегашните управляващи не са предприели нищо, за да променят това положение. Пловдив има нужда от филхармоничната музика и ние, като активни и инициативни граждани, е необходимо да търсим начини за създаване на нормална и стимулираща творческата дейност среда. С изграждането на Дом за Пловдивската опера ние ще имаме възможност да култивираме у младите хора естетически вкус, както и любов към класическата музика. Трябва да споменем и случващото се с Концертна зала. Ремонтът и реконструкцията й са в застой. Въпреки че Министерството на културата е водещата институция, ние, пловдивчани, не бива да оставаме безразлични към равнодушието и нехайството. Пловдивчани заслужават да имат модерна зала с подходящата акустика и оборудване, за да могат да се наслаждават в пълнота на симфоничните концерти. По отношение на туризма и в пряка връзка с културата и потенциала, който има градът ни, предлагаме целенасочена и активна политика за разработване, развитие и популяризиране на бранд “Пловдив" като целогодишна туристическа дестинация от световен мащаб. Подход, основан на партньорство между публичния сектор, държавните и общинските институции, частния сектор и неправителствените организации, и който генерира работни места, създава възможности за развитие на предприемачеството, дългосрочни икономически и социални ползи, увеличава приходите от туризма. От икономика на услугите туризмът да се трансформира в икономика на преживяването, при която водещи са туристическите атракции, анимацията и предлагането на национални туристически специфики. В този план Пловдив има потенциал да бъде разпознаваема дестинация в световен мащаб от гледна точка на разбирането ни за бранд, т.е. да се създаде чувство за дестинацията. Кои са проблемите, възпрепятстващи развитието на туризма в града ни? Най-голямото недоволство у туристите при ползването на продукти, свързани с културния туризъм, предизвиква липсата на един (или повече от един) от следните елементи: новост (източник на необичайно преживяване), вдъхновение (провокативно и стимулиращо въздействие), емоция (провокира различни емоции), разбиране (за характера на обекта/събитието и неговата среда), качество (обслужване, ориентирано към потребителя). Тези компоненти са в тясна връзка с изграждането на специализирана инфраструктура. В много случаи тя или липсва, или съоръженията са морално остарели, предлагат се единични услуги, а информацията е ограничена или недостатъчно атрактивна. Една част от предлаганите от нас решения са: • Разработване на продуктова концепция, основаваща се на съвременни тематични интерпретационни подходи; • Оборудване на обектите със съответстващи на концепцията съвременни интерактивни съоръжения, с които да се създава пакет от разнообразни услуги; • Популяризиране на културните атракции сред индивидуалните туристи и да се включват в културно-познавателни маршрути; • Ефективна комуникация на всички заинтересовани страни, включени в развитието на културния туризъм; • Ангажиране на местни НПО, общински ръководства и бизнес организации в разработването и осъществяването на проекти на културния туризъм, финансирани със средства по различни програми; • Максимално използване на потенциала на "Летище Пловдив" ЕАД , който според данните от "Стратегията за устойчив туризъм с България 2014-2030 година“ е 90% неизползван. • Необходимост от осъвременяване на начините на експониране и улесняване достъпа до туристическите обекти. Затова ние предлагаме да се създаде свързаност и дигитализиране на туристическите обекти и услуги. • Община Пловдив трябва активно да работи за осъществяването на връзката между различните видове туризъм: културно-исторически, винен, кулинарен, фестивален, събитиен, конгресен и конферентен туризъм. Културата и туризмът в Пловдив вървят ръка за ръка. И това няма как да не е така, при положение че Пловдив е най-старият жив град в Европа. Още за предложенията и дейностите в Култура и туризъм можете да прочетете в предизборната платформа на кандидата за кмет на Община Пловдив – Юлияна Рангелова. Гласувайте с номер 64 в трите бюлетини! Купуването и продаването на гласове е престъпление. |