Министър Гвоздейков за пробива под ЖП гара Пловдив: Предстоят ни много тежки решения | ||||||
| ||||||
На място той посети пробива под гарата и се запозна с напредъка на строителните дейности. Няколко пъти той повтори пред медиите, че предстоят важни решения, а възможностите са две - или спиране на строителството, или продължаване реализацията на проекта, въпреки трудностите и неудобството за гражданите. Министър Гвоздейков припомни, че проектът за пробива под централна ЖП гара е от 2016 година. През това време са се сменили 8 правителства и два различни мандата на кмет и общински съветници. През 2016 общината одобрява и издава положително становище за стартиране на проекта и споразумение с НКЖИ за бутане на Бетоновият мост. Има срок до края на следващата година средствата по европейския проект "Свързана Европа" да бъдат усвоени. ЖП гара Пловдив е сериозна отправна точка за пътникопотока. Това е свързано с реформата на ЖП транспорта и подобряване на ЖП инфраструктурата. Министърът намекна, че трябва да се вземе и тежко решение по отношение на Бетонния мост, още повече че Националната компания "Железопътна инфраструктура“ има разрешение за събаряне на моста за неговото повдигане. Все пак това няма да стане веднага, движението на влаковете ще бъде спряно за 30 дни и още 6 месеца ще са необходими за пускане на движението на автомобилите и за осигуряване на просвет и габарит на моста. Министър Гвоздейков разкритикува община Пловдив заради недобро планиране и недобър анализ на строителните дейности по ЖП - гарата. Все пак той подчерта, че проектът с пробива под централна ЖП гара трябва да бъде завършен до 2024 година. "Мисля, че това е съвсем реалистичен срок според дейностите, които се правят. Надявам се да няма нарочни спирачки.", посочи министърът. По отношение на булевард "Христо Ботев" строително-ремонтните дейности ще продължат още една година, заради допълненията на проекта, като пешеходното преминаване, например. "Очакваме ул. "Даме Груев" да бъде завършена, така след затваряне на Бенотовия мост гражданите да не бъдат затруднени, допълни на свой ред инж. Иван Бакалски", ръководител на проекта. |
Още по темата: | общо новини по темата: 342 | ||||||||||||
| |||||||||||||
предишна страница [ 1/57 ] следващата страница |