"Черен петък": За какво да внимаваме около големите намаления? | ||||||
| ||||||
Официално денят, в който търговците свалят цените на своите стоки тази година, е 24 ноември. "Забелязва се, че намаленията стартират още в началото на ноември месец и през целия месец вървят чак до началото на декември. Намаленията варират от 10% до 70%, в зависимост дали е техника, дали са дрехи дори и хранителни продукти. Имаме голям ръст на човекопотока в търговския център. Вижда се, че оборотът е по-висок. Спрямо миналата година сме с поне 10% ръст спрямо продажбите“, обясни пред bTV Цветомир Арсов, мениджър на търговски център. За "Черния петък“ се подготвят както търговци, така и купувачи, но как влияе инфлацията на пазара? "Без пазаруване не можем да имаме висока инфлация. Данните, които ни показват последно време е, че инфлацията намалява. Вече сме под 6%, като миналата година по това време бяхме с двуцифрена инфлация. Става по-лесно да се овладеят цените“, коментира икономистът Стоян Панчев. Въпреки нарастването на онлайн търговията, пик на клиентите се очаква и във физическите магазини. "Миналогодишният "Черен петък“ не беше силен. Имаше търговци, които отбелязаха сериозен ръст, но имаше такива, които не направиха кампания. Тази година наблюдаваме нещо съвсем различно - доста търговци са с кампании“, каза Никола Илчев от "Академия за електронна търговия“. Според експерта по дигитален маркетинг Георги Малчев най-много се купуват неща, на които хората знаят цените преди да бъдат намалени. "Неслучайно едно от нещата, които се купуват най-много на "Черен петък", са бебешки пелени, кафе, храни за домашни любимци. Хората знаят, че ги ползват, знаят какви са цените, познават марките. Самите търговци знаят, че е много трудно в тези категории да смениш цените и хората да повярват, че са изгодни“, посочи Малчев. Експертите ни предупреждават да бъдем внимателни при онлайн пазаруване и да сравняваме цените. |