Вашето име  
 Вашият e-mail адрес  
 Име на получателя  
 E-mail на получателя  
МВР с 20 нови електронни услуги
Автор: Лора Димитрова 17:04 / 25.01.2024Коментари ()3142
©
Предстои общият брой на електронните административни услуги, предоставяни от Министерството на вътрешните работи, да достигне 74. Развитието на Портала за електронни административни услуги на вътрешното ведомство е реализирано през изминалата година в рамките на проект, финансиран с 1 478 418.00 лв. с ДДС, по ОП "Добро управление“.

Освен въвеждането на 20 нови услуги ще бъдат подобрени и улеснени процесите по заявяването и обработката на съществуващите услуги, като ще се намали съществено административната тежест за хората и бизнеса.

В рамките на извършеното надграждане на системата потребителите й ще могат да проверяват своите връчени и невръчени фишове, наказателни постановления или споразумения и да ги заплащат онлайн без начисляването на допълнителни такси. За улеснение на ползвателите, тези справки ще могат да се правят по различни критерии – ЕГН, номер на лична карта или свидетелство за управление.

Предвидена е възможността гражданите да могат да попълват и подават по електронен път декларация за изгубени, откраднати, повредени и унищожени документи за самоличност. Разработени и интегрирани са електронни услуги, свързани с контрола на общоопасните средства, в това число издаване на разрешения за придобиване по наследство от физически и юридически лица с нестопанска цел на взривни вещества и пиротехнически изделия № 777 в ИИСДА.

Автоматизирането на процесите по предоставяне на услуги за потребителите създава възможност за осигуряване на електронен обмен на информация между гражданите, бизнеса и структурите на МВР и изпълнява изискванията на Закона за електронно управление и европейските стандарти на работа.

Към момента се извършват тестове на системата и е необходимо технологично време до въвеждането в експлоатация на пълната  функционалност на надградените услуги. До приключването им са възможни временни неудобства при работа с Портала за електронни административни услуги на вътрешното министерство

Порталът за електронни административни услуги (ПЕАУ) на МВР е изграден през 2015 г. в рамките на проект по ОП "Административен капацитет“. Тогава той стартира с предлагането на 34 административни услуги. В периода 2020 – 2021 г. той е надграден и в него са интегрирани нови 20  електронни административни услуги

Настоящото развитието на ПЕАУ е реализирано в периода февруари-ноември 2023 г. по договор с предмет "Развитие на Портала за електронни административни услуги (ПЕАУ) на МВР. Разработване и реализиране на електронни административни услуги по направления БДС, КОС и "Пътна полиция“, повишаване степента на усъвършенстване на технологичния процес в служебната част (бек-офис) на ПЕАУ“, по Оперативна програма "Добро управление“.


Още по темата: общо новини по темата: 944
23.07.2024 »
23.07.2024 »
08.04.2024 »
07.04.2024 »
07.04.2024 »
05.04.2024 »
предишна страница [ 1/158 ] следващата страница

Още новини от Национални новини:

https://www.plovdiv24.bg/novini/Bylgaria/MVR-s-20-novi-elektronni-uslugi-1979802
Copyright © Plovdiv24.bg. Всички права запазени.