Вашето име  
 Вашият e-mail адрес  
 Име на получателя  
 E-mail на получателя  
Кога може да оспорите трансакция?
Автор: Десислава Томева 13:14 / 06.02.2024Коментари ()3434
©
Оспорване на трансакция, извършена с дебитна или кредитна карта, е предвиден механизъм за защита на държателя на картата, когато е поръчана стока, но не е доставена. Това е възможност на потребителя в тринадесет /13/ месечен срок да сезира банката издател на картата и да оспори конкретното плащане към търговеца. Оспорване на трансакцията може да бъде извършено и при:

– липса на знание и съгласие на картодържателя (кражба/изгубване/присвояване на данни)

– дублирано плащане при същия търговец за същата стока/услуга;

при надтаксуване за сума над посочената, за която сте се съгласили;

– различна валута от валутата, за която сте позволили плащането;

– кредитно плащане, но не е постъпила сума по сметката Ви;

– неполучена заявена сума при теглене на пари от банкомат;

– заплатена сума за стока/услуга, която се оказва дефектна/неотговаряща на описанието и върната от Вас на търговеца (в този случай, ще трябва да пазите всички документи доказващи това);      

Оспорване на трансакцията се прилага само за банкови карти.

Как се случва оспорването?

Най-добре е да посетите клон на вашата банка, за да оспорите трансакцията. Някои банки предлагат онлайн оспорване на трансакцията, но голяма част изискват това да се случи на място чрез подаване на декларация/жалба за оспорване на трансакция. Обичайна практика е към жалбата да се изисква от потребителя да попълни въпросник, на който е нужно да се отговори детайлно за казуса и да се посочат трансакциите, които искате да оспорите. Предварително се подгответе с търпение и съберете всички документи и кореспонденции, които имате с търговеца, защото ще ви бъдат изискани. 

Нашият съвет

Избягвайте кешовото разплащане, банковите трансфери и плащайте само с карта за по-крупни суми за стоки и услуги. Това може да ви спести много пари!, съветват от "Активни потребители".

Подобни случаи са показателни, че ние като потребители трябва да подхождаме разумно към всяка ситуация, която засяга заплащане на стока и/или услуга. Ние сме длъжни да положим усилия и да ползваме всички възможни способи, за да. Дори и правото да бъде на наша страна, ние можем да понесем вреди за хиляди левове и последващи действия може да не възпроизведат ефект, защото търговецът дори да бъде осъден може да не притежава средствата, за да плати.


Още новини от Национални новини:

https://www.plovdiv24.bg/novini/Bylgaria/Koga-mozhe-da-osporitetransakciya-1993368
Copyright © Plovdiv24.bg. Всички права запазени.