Три приложения на телефона изпразват банковите сметки за минути | ||||||
| ||||||
Това накара прокурора на Манхатън Алвин Браг-младши да изпрати писма, окачествени от Newsweek като "язвителни", до изпълнителните директори на трите гореспоменати фирми за мобилни приложения за разплащане с искане компаниите да предприемат незабавни действия за защита на потребителите. Тъй като някои потребители на тези приложения изпитват финансови затруднения след използването на приложенията за мобилни разплащания, Браг-младши заяви: "Вече не самият смартфон е най-печелившата цел за измамниците и крадците, а финансовите приложения, които се съдържат в него. Хиляди или дори десетки хиляди могат да бъдат източени от финансови сметки за няколко секунди само с няколко докосвания. Без допълнителни защити финансовата и физическата безопасност на клиентите е изложена на риск". Браг-младши е прокурор на Манхатън в Ню Йорк, но това, което той описва, всъщност е проблем в цялата страна. В писмата си до главните изпълнителни директори на Zelle, Venmo и Cash App Браг-младши пише: "Само през изминалата година бяха извършени кражби от Лос Анджелис, където няколко души бяха ограбени с хиляди долари чрез Venmo, до Орландо, където от Venmo на жена бяха източени хиляди, след като дете поиска да използва телефона ѝ. Подобни кражби и грабежи бяха публично оповестени в Западна Вирджиния, Луизиана, Илинойс, Канзас, Тенеси, Вирджиния и на други места в Съединените щати". Прокурорът обяснява, че при една от версиите на измамата непознат се приближава до собственик на смартфон и иска да заеме телефона му, за да се обади, и докато притежава устройството на жертвата, крадецът прехвърля голяма сума пари на себе си, като използва финансовото приложение на жертвата. В друг случай непознатият моли за дарение за конкретна кауза и предлага сам да преведе парите, като използва смартфона на жертвата. Но след като телефонът е във владение на измамника, той прехвърля голяма сума пари в собствената си сметка. В писмото си до изпълнителните директори Браг-младши пише, че "допълнителни мерки за сигурност, които да предотвратят неоторизиран достъп до неограничено използване на финансовите ви услуги, биха предотвратили подобни престъпления". Най-лесният начин да се предпазите от измама по подобни схеми е никога да не предавате смартфона си на никого. Не се подлъгвайте да предавате контрола върху телефона си. Ако някой се приближи до вас с плачевна история за това защо трябва да му заемете телефона си, откажете или се обадете сами". Говорител на компанията майка на Zelle, Early Warning Systems, омаловажи броя на инцидентите, макар да призна, че е знаела за престъпната дейност, спомената в писмото на прокурора. Компанията заяви: "По-малко от една десета от един процент от транзакциите са докладвани като измами или мошеничества и този процент продължава да намалява". Браг-младши заяви, че приложенията за мобилни плащания трябва да въведат мерки за сигурност, подобни на функцията за защита от откраднато устройство, която Apple наскоро инсталира на моделите iPhone, отговарящи на условията за получаване на актуализация до iOS 17.3. Функцията изисква използването на Face ID или Touch ID, за да се позволи извършването на определени чувствителни дейности с телефона, ако той се намира на непознато място. Новата функция също така изисква да мине един час между момента, в който потребителят на iPhone прави определени важни промени в приложението FindMy, Face ID, паролата за Apple ID и др., пише hicomm.bg. След изтичането на този час самоличността на потребителя трябва да бъде потвърдена чрез Face ID или Touch ID. |