Инженер: "Легналите полицаи" са опасни за животa | ||||||
| ||||||
“Легналите полицаи" дори могат да са опасни и за човешки живот, казват специалистите. Когато изпъкнали изкуствени неравности се сложат от двете страни на пешеходна пътека или велосипедна алея, те “повдигат" предницата на автомобила, който удря пешеходеца или колоездача не в бедрата, а по-високо - в коремната област, където се увреждат множество вътрешни органи, посочват те. “Нека да говорим за “гърбица", а не за “легнал полицай" или “спящ полицай", защото когато един шофьор мине през гърбица и започне да я ругае, не е хубаво да ругае пътната полиция", уточни с чувство за хумор експертът по пътна безопасност инж. Илия Запрянов. Той бе категоричен, че проблемът с “гърбиците" в България е огромен, но неговите колеги пътни инженери предпочитат да си траят, защото комисиите в общините ще отказват да им съгласуват проектите. "У нас продължава да има гърбици на по 20-30 години и нови, които увреждат частната собственост - автомобилите на хората, ползата от тях е никаква, а вредата се вижда от всички. Имам предвид на първо място максималната височина от 7,5 см. Тя бе възприета в България, въпреки че в други страни обикновено е 6,5 см, но ние така малко обичаме да се изхвърляме и се спряхме най-гротескната височина." "Смятам че трябва да се разбере, че “гърбицата" е млечен зъб в системата за пътна безопасност на България. Той е имал някаква роля преди години, но вече е време да бъде махнат. Не могат да продължават общините или полицията да си решават проблема в един квартал като сложат “гърбица" и си отидат. Има по-модерно решение - това е пешеходният светофар с копче. И по-важното нещо - ползите от “гърбицата" са съмнителни, а вредите и щетите, които нанасят, са доказани. Дори могат да бъдат и смъртоносни. Представете си линейка, която бърза и вози бременна жена, друсне се на гърбицата и жената пометне. Или линейка се друсне пациент, обездвижен заради счупване на гръбнака и човекът загине." |