Вашето име  
 Вашият e-mail адрес  
 Име на получателя  
 E-mail на получателя  
Vivacom и Булсатком с общ пазарен дял на платено съдържание около 40%
Автор: ИА Фокус 16:12 / 26.02.2024Коментари ()5925
©
244 ТВ оператори на платено съдържание и 610 интернет доставчици са регистрирани в България

Общият пазарен дял на платено съдържание, който Vivacom и Булсатком биха могли да имат заедно е не повече от 40%. Това заключи Комисия за защита на конкуренцията (КЗК), която миналата седмица одобри сделката за придобиване на Булсатком от Vivacom. След внимателен анализ на всички релевантни фактори и изчисляване на коректните пазарни дялове, комисията потвърди, че сделката не поражда опасения за конкуренцията на телевизионния и интернет пазар в България и е в полза на развитието на пазара и в полза на потребителите.

“Комисията подходи правилно, за да вземе предвид реалната картина на пазара – такава, каквото е днес, отчитайки не само традиционните оператори, но и международните платформи, които доставят съдържание като Нетфликс, Disney, Amazon. В България има регистрирани 244 оператори на платено съдържание и 610 интернет доставчици. В същото време редица оператори подават непълни данни за техните абонати, което също много изкривява картината. Не на последно място друг проблем, който е много сериозен – това е сивият сектор. Когато се вземе всички обективни факти, се вижда, че пазарът реално е много по-голям от реално отчетеният“, коментира решението Николай Андреев, главен изпълнителен директор на Vivacom.

С придобиването на Булсатком, Vivacom обещава много нови иновации и потребителско ориентирани решения. Потребителите могат да се надяват на по-широка гама от услуги, подобрено качество и конкурентни цени. В съчетание със стратегически инвестиции в технологичната инфраструктура, този нов етап на консолидация може да създаде благоприятна обстановка за развитие в телекомуникационния сектор в България.

"За потребителите тази сделка е много добра новина, защото те ще получат една много по-широка гама от услуги. Ще се подобри значително качеството на телевизионната услуга, но също така и на и предлаганата интернет услуга“, споделя Николай Андреев и допълни: "Придобиването на Булсатком е стъпка в правилната посока, която ще развие пазара и ще бъде в полза не само на потребителите, но и на служителите, защото в продължение на дълъг период в Булсатком не се инвестираше достатъчно и клиентската й база започна бързо да намалява. Компанията имаше сериозни финансови проблеми в последните години и, ако ние не инвестираме сега, тя просто би фалирала.“

Решението на КЗК идва на фона на усилена дискусия за бъдещето на телеком пазара в Европа. Миналата седмица Европейската комисия представи Бяла книга “Изграждане на цифровата инфраструктура на Европа“, която разглежда в детайл на телекомуникационния сектор в Европа, включително и в България, и определя фрагментацията като потенциален проблем за изоставяне на стария континент от бързите темпове на развитие, наблюдавани в Азия и Северна Америка. Модерните цифрови мрежи, необходими за въвеждането на нови технологии и услуги, се превръщат в критичен фактор за бъдещето на цифровата Европа. А за достигането на целите на Цифровото десетилетие се изискват значителни инвестиции за изграждане на инфраструктурата за гигабитова свързаност и 5G мрежите.

В контекста на значителните нужди от инвестиции и настоящото финансово състояние на сектора на електронните съобщения в ЕС, възниква въпроса дали телекомуникационните оператори ще могат да намерят финансиране за значителните инвестиции, които са необходими, за да се навакса с технологичната промяна и бъдещите нужди. Това е и причината в Бялата книга изрично се подчертава, че този отрасъл ще изостане от световните си конкуренти, ако няма консолидация.


Още новини от Национални новини:

https://www.plovdiv24.bg/novini/Bylgaria/Vivacom-i-Bulsatkom-s-obsht-pazaren-dyal-na-plateno-sudurzhanie-okolo-40-2018903
Copyright © Plovdiv24.bg. Всички права запазени.