Експерт: Сменяйте си паролата във Фейсбук на всеки 90 дни | ||||||
| ||||||
Събеседникът препоръча на потребителите да си сменят паролите на всеки 90 дни (3 месеца) – не само на акаунтите в социалните медии, но и на електронните пощи и акаунтите за достъп до компютрите. Паролите трябва да се състоят от поне 9 символа и да включват малки, големи букви, цифри и специални символи. Използвайте също така двуфакторна или многофакторна автентикация (идентификация), призова още гостът. "Meta Platforms предприе много правилен подход в комуникацията на проблемите, които причиниха срива на Facebook и Instagram, и в бързите си действия след това. Възможно е да има връзка между глобалния срив и вчерашния Супервторник – най-важният ден на предварителните избори за кандидат-президенти в САЩ.“ Липсата на достъп за няколко часа показа, че българите са свикнали много със социалните мрежи, но и от друга страна как едновременно се използват множество канали за комуникация, каза Танев. "Ние се притесняваме, когато спре бизнесът на Meta, но видяхме, че те са се подготвили и се възстановиха. Хубаво е да се притесним какво ще ни се случи, ако нашият бизнес спре или бъдат ударени нашите системи." Бизнеси, които разчитат на Meta за генериране на трафик и приходи, са пострадали, и такива компании трябва да се замислят дали трябва да бъдат зависими само от един канал, каза Танев. От Meta обясниха рано сутринта в сряда, че проблемът е свързан с конфигурацията на съхраняване на данни на потребителските устройства - била е въведена нова конфигурация, в която сгрешен параметър е бил отхвърлян от системите за сигурност. Това е предизвикало изхвърляне на потребители от акаунтите им в социалните мрежи и последвалата невъзможност да влязат отново в тях. Това е претоварило системите и от Meta са решили да спрат целия трафик и да го възстановяват постепенно, каза Танев. |